Fietsreis tips

Hallo allen,

Wij willen aankomende zomer gaan fietsen op Sri Lanka,
Maar merk dat het een hele zoektocht is naar goede tips.
Nu zijn er vast meer mensen die dit ooit gedaan hebben.
En horen graag goede tips, misschien route tips, of verblijf tips.

Wij willen ruim 3 weken gaan fietsen.

Ik hoor erg graag van jullie!

Joanne

Hoi hoi,

Was hier behoorlijk wat discussie dus informatie over aantal maanden terug, blader maar door forum. Als het onvoldoende is stel je vragen. Of ga naar TripAdvisor Lanka forum en zoek op bijdragen van ‘riconabikesl’ en stuur hem zonodig priveberichten. Hij heeft het zeker 5-6 x gedaan.

Groeten uit droomachtig mooi Jaffna beach,

<Erik> & [Sandya]

Halo Joanne! Wij mijn vrouw en ik zijn al een paar keer wezen fietsen op Sri Lanka .We zijn niet meer de jongsten en waren toen ca 70 en 65 jaar! We zijn in Colombo begonnen en omdat we al vaak in SL waren hebben we een route binnendoor langs de zuidkust genomen .We hadden ook niets besproken dus geen hotels of guesthouses . We hebben op een goede kaar binnendoorweggetjes gezocht en dat was geweldig! Als je langs de hoofdwegen fietst worden de vouwen uit je broek gereden!! Op de kustweg byv. proberen de buschaufeurs je net niet te raken dat is blijkbaar een soort sport voor ze!We maakten ook niet zo veel kilometers per dag gemiddeld ca 50 of zo… . Want het is een geweldig land om te fietsen je komt door de mooiste natuur ter wereld en de mensen zijn ook superaardig .Ze beschouwen je als een arme tourist ander ga je toch niet fietsen? Dus overal kregen we kokosnoten en fruit gratis aangeboden!We hebben tot Yalapark gefietst en daarna terug ook weer helemaal binnendoor. Met heeeeeeel veel stops elke 100 meter is er wat te zien! en te filmen of fotograferen We hebben een Garmin Dakota fietscomputer waarop ik de kaart van Sl gedownload had gratis bij open streetmaps
.Als je wil kan ik je de route in gpx formaat sturen .Wat betreft slapen je komt niet zo vaak in touristenhotels natuurlijk als je binnendoor gaat dus lakenzak mee! Als je wat meer wilt horen stuur me dan een privebericht ? Succes!!!
.

Welkom op het forum! Helaas heb ik dit bericht verwijderd omdat het reclame is. Dit is op deze manier niet toegestaan op de Wereldwijzer Forums.

Regel 10.Het is niet toegestaan onderwerpen te aan te maken of berichten te plaatsen om reclame te maken voor commerciële diensten waar het lid, die dit plaatst, op wat voor manier dan ook bij betrokken is of voor concurrerende websites (reclame en/of spam).

Jan,
Die goede kaart die je had gekocht heb je in SL gekocht? Ik neem aan dat mijn kaart (Nelles 1:500.000) niet geschikt is. Overigens ben ik ook zeer geinterresseerd in de GPX-route waar je over schrijft.
Ben ook 65 inmiddels, dan met pensieon en wil zeker vijf weken door SL gaan trekken/reizen. Rustig aan. Ik ga in februari, heb nog niets geregeld eigenlijk. Ben me alleen nog aan het oriënteren op allerlei manieren.
Groet,
Wam

Wij, allebei net gepensioneerd, gaan ook in februari/maart fietsen in Sri -Lanka en hebben een routeboekje mee, vanuit Nederland.

Groetjes, Dick en Thea

Iemand ervaring met de fiets in de trein van Kandy naar Eliya?

Ja, recentelijk op Tripadvisor. Onmogelijk in de blauwe treinen, kan in de Goods Train (vertrekt iets om 3 uur nacht) of in de 3e dagtrein vanaf Peradeniya want die twee treinen hebben een luggage compartment. Wat deze reiziger deed was 'm de avond tevoren afgeven op Kandy station voor de Goods Train, met betaling van de fee, en de volgende dag ging ie dan zelf met blauwe trein naar Nanu Oya alwaar ie de fiets kon ophalen. Zie prikbord voor de dienstregeling en reserveren van stoel in blauwe trein.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]