hallo,
we zouden graag in augustus 1 maand fietsen op sri lanka
heeft iemand daar ervaring mee?
fietsroutes te vinden?
kunnen we daar goede fietsen huren/ kopen?
alvast bedankt
an
Hoi An,
Is te doen, maar zowel huur van goede sportfiets als vinden goede routes (buiten de levensgevaarlijke hoofdwegen om) wordt een klus. Om wat ideas op te doen kijk maar eens naar schema’s zoals
http://www.reddottours.com/82/cycling-island-hop-itinerary-profile.htm
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
En een ander voorbeeldschema. Wederom niet als reklame voor de organisatie (geen ervaring met beiden) maar om te laten zien wat er ongeveer kan.
http://www.vliegenfiets.nl/nl/individueel-compleet/azi/sri-lanka-marco-polo-route/reisoverzicht.html
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Goede middag ik heb gelezen over je fietsen .Wij mijn vrouw en ik zijn al 2 keer wezen fietsen op Sri lanka en het is echt super alleen moet je wel zoveel mogelijk de grote doorgaande wegen vermeiden en dat kan makkelijk!D eeerste keer heb ik de fiets van mijn vrouw meegenomen uit nederland en zelf ter plaatse een fiets gekocht en dat is een ramp!Na een uur zadel verloren en later vastloper van wiel enz. maar we hebben het volbracht en een heerlijke vakantie gehad!in 2010 weer 7 weken Sri Lanka en de fietsen meegenomen met Emirates is helemaal niet duur!. het enige problleem is het vinden van slaapplaatsen buiten de toeristengebieden maar ook die zij er wel alleen soms niet zo heel schoon… maar ja Maar het fietsen is super daar de bevolking is superaardig en de natuur is onbeschrijfelijk mooi.Ik heb de laatste keer een kaart gedownload op mijn Garmin en dat is helemaal te gek alle kleine weggetjes staan er op !Als je meer informatie van ons wil laat het even weten! P.S we zij 69 en 64 jaar en we fietsten per dag nooit meer dan ca 50 km. want je staat constant stil om byzonder dingen te zien!
Dag Jan,
Dankjewel voor je post.
Is het mogelijk om de fietsroute (met zo weinig mogelijk verkeer, de kleinere weggetjes) te vinden zonder GPS, maar met kaart van Sri Lanka?
Fietsten jullie met of zonder helm?
Welke stuk van de route is zeker een aanrader?
Alvast bedankt
Mvg An
Dag Jan,
Dankjewel voor je post.
Is het mogelijk om de fietsroute (met zo weinig mogelijk verkeer, de kleinere weggetjes) te vinden zonder GPS, maar met kaart van Sri Lanka?
Fietsten jullie met of zonder helm?
Welke stuk van de route is zeker een aanrader?
Alvast bedankt
Mvg An
Halo An wij fietsen zonder helm het is heel heet en vochtig We hebben verder nooit problemen ondervonden .Je kunt een kaart kopen bij het Survey department in Colombo het adres staat in de loneley planet hebben wij ook op gereden daar staan ook de plaatsen met slaapgelegenheid op vermeld.Schaal is 1:250.000 de laatste keer zijn we in Colombo begonnen en zijn Zuidwaarts gereden gewoon hele kleine wegen opgezocht en tot Het Yalapark gefietst op de terugweg een paar keer naar de kust uitgeweken om een slaapplaats te zoeken maar dat gaat ook prima .De kustweg wordt je door verschillende reisorganisaties aangeraden maar is echt NIET tedoen herrie levensgevaarlijke capriolen en 500 meter buiten deze wegen heerlijk rustig!Het is binnendoor een prachtige route Onderweg theeplantages rijstvelden rubberplantages ook bossen met heel veel vogels apen enz.niet al te steil en de mensen onderweg begroeten je of je aan de tour deFrance deelneemt! Overal willen ze je laten stoppen om een praatje met je te maken we kregen volop fruit en kokosnoten enz.Super! We bleven in de meest hotelletjes 2 dagen en maakten dan ter plaatse weer een rondje echt heel mooi.We hebben ons nog nooit onveilig gevoeld .En vanuit Yala zijn we weer binnendoor teruggefietst dus soms via de kust en dan weer zo snel mogelijk van de kustroute af maar ons advies is neem je fiets mee is niet duur.Wij hebben 3 keer gefietst ook naar Kandy en hogerop ook heel mooi!Succes!Jan
Hoi Jan… wij willen ook graag fietsen op Sri Lanka, heb jij de route opgeslagen op je garmin? zo ja, zou je die dan willen delen met mij?
Het is een project voor de komende jaren hoor… dus we hebben er geen haast mee.
Eerst gaan we over 3 weken voor 9 weken fietsen in Vietnam, Laos en Cambodja, maar het is altijd lekker om te dromen over nieuwe wereldreizen.
Groet, Robert
Beste Janh,
wat een leuk bericht om te lezen, Mijn man en ik willen komende zomer in Sri lanks gaan fietsen en vroegen ons af om het mogelijk is een fiets daar te kopen, of dat het beter is onze fietsen mee te nemen van huis.
Verder zijn wij ook opzoek naar een goede kaart voor op onze Garmin van Sri Lanka. Heb je voor ons een tip waar we een goede kaart kunnen downloaden?
Hebben jullie ervaring hoe het is om een grote afstand te overbruggen met fiets op de trein/bus?
Alvast bedankt!
Liesbeth
Wie heeft een email adres voor het huren van fietsen in Sri Lanka
www.exceptionalsrilanka.com is reizen met fietsen aan het voorbereiden. Staan nog niet op de site maar je kan toch kontakteren als het je interesseert. WIj zoeken proefkonijnen om aan bijzondere voorwaarden zo een reis te maken ( liefst hadden wij een groepje)