Hola!
op kerstmis zijn we in Buenos Aires en zouden we graag de stad per fiets verkennen. Is dit een doenbare onderneming (verkeer…?)? Heeft iemand tips (fietsroute…?)?
Dankje!
Isabelle
Hola!
op kerstmis zijn we in Buenos Aires en zouden we graag de stad per fiets verkennen. Is dit een doenbare onderneming (verkeer…?)? Heeft iemand tips (fietsroute…?)?
Dankje!
Isabelle
Hola Isabelle,
Buenos Aires is zeker geen fietsstad te noemen. De lokale overheid legt wel steeds meer “ciclovias” (fietspaden) aan, maar het stelt al met al niet veel voor. Bovendien is de Argentijnse automobilist totaal niet gewend aan fietsverkeer, dus fietsen op eigen gelegenheid is een risicovolle onderneming.
Als je het begeleidt doet, met een stadsgids die de weg & route kent, is het natuurlijk een ander verhaal. Zo bestaat er een bedrijfje dat georganiseerde fietstours doet in Buenos Aires: Urban Biking (www.urbanbiking.com), benader hun eens.
groet,
Jan
dankje voor de tip!
Vorig jaar heb ik 3 maanden in BA gewoont. Het verkeer daar is vrij chaotisch en ik zou het zelfstandig rondfietsen afraden. Veel dingen zijn goed lopend en met de metro (subte) te bereiken voor weinig geld. Heel veel plezier. Het is een prachtige stad!
Er zijn wel mensen die het doen, vooral nederlanders ![]()
Maar ik zou het ook afraden, het verkeer houdt echt geen rekening met je, vooral in het centrum.
De relatief “rustige” straatjes rondom bv plaza Serrano, Palermo viejo, zou misschien wel kunnen, maar daar zou ik het risico ook niet nemen…
Bovendien ben je denk ik meer met opletten bezig, dan dat je van de omgeving kan gaan genieten.
Ik zou gewoon lekker gaan wandelen. Er zijn bv genoeg wandelroutes uitgezet voor als je de stad nog niet kent.
Veel plezier!
Ik vond het fantastisch om in Buenos Aires te fietsen en ik vond het totaal niet eng. Ik heb er 6 maanden gewoond dus ken de stad aardig goed en voelde me echt heel veilig op de fiets. Natuurlijk moet je wel uitkijken en goed opletten waar je fietst, want op sommige plekken is het erg chaotisch.
Je kunt via www.bikingbuenosaires.com een gratis fietstour doen. De jongens verwachten wel een fooi en die verdienen ze ook zeker vind ik! Vooral de tour door het zuidelijke gedeelte van de stad is super. Zeker een aanrader!
Ik heb in Buenos Aires ook een dag de fiets gepakt. Prima te doen vond ik. Tuurlijk moet je uitkijken, maar als voetganger was dat niet anders…
En ik was samen met een belgische… Niet alleen maar nederlanders dus… :slywink:
Heb afgelopen weekend voor het eerst in bijna 6 maanden weer de fiets gepakt en de hele zaterdagmiddag door Buenos Aires gefietst en het was heerlijk. Het is druk, maar wij Nederlanders zijn wel ervaren fietsers.
Zorg bij het fietsen op 1 baans wegen dat je altijd aan de linker kant ipv de rechter kant fietst, zo heb je minder kans dat auto´s je niet zullen zien en dat bussen moeilijk gaan doen. Het gebeurt hier allemaal aan de rechterkant van de rijbaan en niet zoals in Nederland aan de linkerkant van de rijbaan.
Succes! Het is zeker te doen!
oké, gaan we proberen!
Sowieso is het aan te raden om op zaterdag en vooral op zondag te fietsen, dan is het zo ontzettend veel rustiger met verkeer, dan kan je ook zonder problemen een rondje Plaza de Mayo fietsen ![]()