fietsen

In maart 2018 wil ik naar Nepal, Kandmandu, Pokhara enz.
Nu lees soms wat over fietsen in die omgeving.
Omdat ik er van hou buiten te zijn en op eigenbeweging erop uit te gaan, vraag ik me af of dit werkelijk mogelijk is?
Een trekking zit er voor mij waarschijnlijk niet in ivm voetklachten helaas.
Maar fietsen zou ideaal zijn.
anders een chauffeur huren?
Heeft iemand nog tips voor mij, hou niet van groepen, wil graag veel zien maar ook de rust nemen om van dat moois te genieten.

Hallo Henria,

Fietsen buiten Kathmandu is wel mogelijk maar sterk af te raden in de hectiek van de stad. Pokhara en het laaglang van Nepal leent zich verder prima voor een mooie tocht met een MB. Er zijn ook organisaties die tochten aanbieden en zo kun je in een klein groepje op pad en is altijd beter dan alleen op pad te gaan. Dit geldt zowel voor de bergen als elders. Steek je licht eens op bij o.a. http://nepalbiketour.com/
Hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten,
Harry

Bedankt Harry, maar ik lees dat je advies is om niet alleen op pad te gaan?
Is Nepal onveilig voor backpackers die alleen reizen?
ik reis nl altijd alleen en in andere Aziatische landen geen problemen gehad.
In groepen ben je altijd zo afhankelijk.

Hallo Henria,

Helaas gebeuren er ook soms nare dingen met alleenreizenden in de bergen maar daar ook buiten. Er zijn in de afgelopen jaren een aantal vermissingen geweest, niet dat dit altijd met criminaliteit te maken heeft, maar eerder met een klein ongelukje wat uiteindelijk fatale is afgelopen. In de bergen en off the beaten trail beter met gids of gelijkgestemden. In geval van nood kun je daar altijd op terug vallen. Verder is Nepal een enorm vriendelijk en open land.
Geniet ervan!

Groetjes
Harry

inmiddels terug uit prachtig Nepal en het een en ander bijgeleerd.
Een trekking is idd beter met een gids te maken, omdat het veiliger is, maar ook om de bevolking de kans te geven wat te verdienen.
Er zijn vele bureautjes in Kathamandu en Pokhara waar je alles prima kunt regelen.
Fietsen is in Pokhara redelijk maar rondom Kathmandu een stuk minder, mede door de slechte wegen en het chaotische verkeer is het niet zo veilig.
Een heerlijke tijd gehad in Nepal waar ik individueel ben rondgetrokken.

Welkom thuis Henria. Fietsen rond Kathmandu deed ik vroeger ook maar nu zou ik het niet meer overwegen met dat verkeer.

Sent from my T08 using Wereldwijzer mobile app