Beste Nepal liefhebbers,
Ik ben van plan dit jaar naar Nepal te reizen en zou ook graag willen mountainbiken. Ik ben een ervaren mountainbiker en ritten van 100 km per dag zijn geen probleem.
Ik twijfel eraan of ik mijn eigen fiets moet meebrengen of er 1 te huren. Ik weet dat er in Thamel verschillende bikeshops zijn, maar ik zou toch een degelijke fiets willen huren. (vb XT groep)
Hebben jullie ervaring met het huren van een mountainbike en eventueel een gids? Het liefst zou ik vooral off-road willen rijden om de Newari dorpen te bezichtigen. (vb. Bungamati, …)
Ook zou ik de oostelijke kant van de vallei willen verkennen: Nagarkot, Dhulikhel, Panauti, Namo Buddha,…
Zijn er mensen die ervaring hebben met **offroad **Kathmandu-Pokhara?
Is het in de omgeving van Bandipur mogelijk om te fietsen?
Ik heb niet heel veel verstand van de Mountain Bike. Mijn ervaring beperkt zicht tot wat ritjes door de Kathmandu vallei en dan gewoon over de weg. Daarvoor zijn de fietsen die je in Kathmandu huurt wel OK. Voor het serieuzere werk adviseren ze meestal om toch je eigen fiets maar mee te nemen.
Er is een organisatie die Pokhara Kathmandu aanbiedt als pakketreis. Niet dat je daar mee mee moet, maar voor de route is het wellicht handig.
http://www.inepal.com/adventure/trips/nepal/mtb/mtb_np.shtml
Als je veel over de Birendra Highway komt te fietsen, ik heb er wel een toeristen gezien, dan zou ik het persoonlijk te gevaarlijk vinden. Vreselijk druk (bussen vrachtauto’s) smalle weg en met aan de ene kant een bergwand en aan de andere kant de afgrond is uitwijken best lastig.
Ik ga volgende week even naar Nepal, ik wil wel even voor je rondkijken wat gidsen en zo betreft. Maar voor de Kathmandu vallei en omliggende plaatse zou ik zeggen: gewoon fietsen!
Er is een Mountain Bike Race bij Bandipur, dus die route moet te doen zijn!
http://www.strava.com/rides/bandipure-ukaali-1518831
Bedankt voor de info.
Heb ondertussen ook al eens gegoogeld ivm bike shops:
‘Himalayan leaders Ltd’ en ‘Dawn till Dusk’ blijken goede fietsen te hebben en zijn beiden in Thamel.