Fietsen in Antwerpen

Hoi,

Ik heb een weekendje Antwerpen geboekt en wil daar graag een fietsen, wij Nederlanders houden van fietsen en doet graag overal waar we naar toe gaan! Heeft iemand tips?

Groetjes,
Karin

Hoi!

Zelf woon ik in Antwerpen en heb ik geen fiets. Alles is eigenlijk makkelijk beloopbaar binnen het centrum maar als je toch wilt fietsen zijn er stadsfietsen.
In Antwerpen hebben ze net als in een aantal steden in Nederland stadsfietsen die je op bepaalde plekken kunt neer zetten en weer ophalen. Een dagpas kost maar 3,60 en er zijn echt heel erg veel van die ‘velo-stations’ in Antwerpen waar je de fiets kunt neerzetten. Die pas zal je hoogst waarschijnlijk bij het toeristen bureau op de grote markt kunnen halen maar dat moet je zelf even nakijken. Met de fiets kun je wel makkelijker de verschillende wijken van Antwerpen bezoeken. Je hebt bijvoorbeeld het eilandje, het schipperskwartier, de diamantbuurt/Joodse buurt, het Zuid, de modewijk, de universiteitwijk en het historisch centrum. Er is ook een fietstunnel die onder de Schelde doorloopt waardoor je op de andere oever uitkomt. Ik zou je de tip mee willen geven om naar het MAES (museum aan de stroom) te gaan. Daar kun je gratis helemaal naar boven lopen ik geloof iets van 5 verdiepingen en heb je een geweldig uitzicht over de stad!

Hopelijk heb je hier wat aan en heel veel plezier in Antwerpen!!

De correcte naam van het museum is MAS (en niet MAES). Ik ben té trots op mijn stad én op dit schitterende museum om de naam hier foutief te laten staan. Je kan trouwens (gratis) met de roltrappen tot op het dak van het MAS … niet 5 verdiepingen maar wel 9 en daar heb je een schitterend 360° uitzicht over de stad! Langsheen de roltrappen zijn er vitrines en op iedere verdieping grote lichtwanden waar er permanent zaken die verband houden met de stad tentoongesteld worden. Dit wordt dan ook de ‘wandelboulevard’ genoemd. Je kan naar boven vanaf 9u30 tot 's avonds laat (hangt een beetje af van de toeloop). Zoals gezegd, dit deel van het MAS is gratis.

Ik heb wel eens een keer een fietstour gedaan in Antwerpen met een vrijgezellenweekend en dat was een groot succes!
Wij hadden geboekt bij Baja Bikes. Leuke tour en je ziet veel van de stad in een korte tijd met ook nog leuke info van de gids erbij.
Ik kan het je zeker aanraden.