Tips in Antwerpen?

In april ga ik naar Antwerpen toe als stedentrip.
heeft iemand ook leuke tips? en DO en DONT´S ?
Kan wel een capitol gids halen, maar personelijke tips zijn ook altijd welkom!!!

Hoi

Een leuke tip. Ga naar de Lieve Vrouwen kerk in Antwerpen en doe een rondleiding. is erg leuk. Er wordt je veel verteld over de geschiedenis en schilderijen. Kost iets van 4 euro. Oja op de site Antwerpen - citytrip en reisinfo - Take-A-Trip vind je ee digitale reisgids. als je mp3tjes kan afspelen op je telefoon,zou je deze erop kunnen zetten. Ook kun je het uitprinten. Heb je geen boekje nodig :king:

Het ligt eraan waar voor je naar Antwerpen gaat (voor alleen cultuur of ook gezellig shoppen).

Je kunt een historische wandeling maken door de oude haven van Antwerpen welke zeker is aan te raden. Shoppen kun je in overvloed.
Bezoek het station (is prachtig) en mocht je tijd hebben is de Zoo ook een aanrader. De kerk is hierboven al genoemd en ook zeker de moeite waard.
Voor eettentjes kun je overal te recht in het centrum langs alle markten waar je ook de meeste gezellige kroegjes vind.

Nu veel plezier! Is een mooie stad

Groetjes Karin

De vogeletjesmarkt zondag’smorgens!!shoppen:centry center!!g.s

'k Ben een Nederlander die al 20 jaar in Antwerpen woont en er zelfs een B&B uitbaat. Leuke tips : bezoek het onlangs gerestaureerde station (hoeft niet als je met de trein komt natuurlijk), loop de Keyserlei (hoofdstraat) af met de terrasjes en winkels, loop verder de Meir uit (winkel-wandelstraat = shoppen!), dan kom je in de middeleeuwse wijk van Antwerpen (rond Grote Markt, Groenplaats). Veel restaurantjes en kroegjes. Vergeet niet een Bolleke te proeven, dat is een typisch Antwerps biertje, geserveerd in een ‘bol’ glas op een hoge voet - dit bier wordt nog gebrouwen in de enige brouwerij die nog echt in de stad ligt (De Koninck). En voor de rest, verken de stad op je dooie gemak, beleef de stad zoals de Antwerpenaren hem beleven.
Veel plezier
Rob
www.bbalegria.be

do: konink proeven
je amuseren
zonsondergang boven de schelde gaan kijken!! echt wel de moeite, zeker als er wat wolken zijn zodat je mooie kleure krijgt

don’t:
heineke vragen (gaan ze waarschijnlijk niet eens hebben)
thuis blijven

ik zou zelf vooral in de buurt van de meir, oude stad, stadscampus gaan zoeken. Mooie steegjes, leuke cafeetjes, winkels,…
de buitenwijken zou ik niet meteen doen. Daar is minder te zien. vooral recentere woonwijken.

Op zaterdagochtend (tot 14u dacht ik) is er een hele leuke allochtonenmarkt op de Oude Vaartplaats (waar op zondag de Vogelenmarkt is). Marktkramers zijn veelal van buitenlandse origine en bij mooi weer waan je je op een markt in Tunesië of Marokko. Erg leuk!
De Meir is de grootste shopping-as. Helaas vind je daar ook de winkels die je in iedere Europese stad vindt: H&M, Mexx, P&C, enz. De echt mooie winkels vind je in de Schuttershofstraat, Huidevettersstraat, Groendalstraat, Korte Gasthuisstraat, Wiegstraat, Schrijnwerkersstraat.
Naast de O.L.V. Kathedraal moet je zeker ook de Carolus Borromeuskerk gaan bezoeken. Ik hoop tenminste dat ze al terug open is, want er is niet zo lang geleden brand geweest. Echt een heel mooie barokke kerk, totaal anders dan de gotische OLV. Het Conscienceplein (waar deze kerk gelegen is) is trouwens ook een heel gezellige ontmoetingsplaats voor jong en oud. Doordeweeks meestal jong want vlakbij zit een universiteitscampus.
Wat eten en drinken betreft, er is geen beginnen aan om alle leuke plekjes op te noemen. Er zijn er zóveel. Een restaurantje wat heel veel Nederlanders over de vloer krijgt is de Pottenkijker. Piepklein, erg oud, lekker en vooral VEEL eten voor een kleine prijs!
Mag het duur en exclusief, ga dan lunchen bij Lunch Lounge Het Gebaar aan de botanische tuin (in het Antwerps: den Botanieken Hof).
In ieder geval, vooraf reserveren is altijd aan te raden.
Stratenplan vind je online op de website van de stad: http://www.antwerpen.be/eCache/BEZ/258.html
Veel plezier in mijn mooie stad!