fietsen in Albanië

Hoi Albanië liefhebbers.

We gaan samen met onze 3 zonen deze zomer (eind juli begin augustus) zuid Albanië bezoeken. We vliegen naar Corfu en gaan van daaruit met de boot verder. Eerste keer Albanië, ik kijk er geweldig naar uit.

We hebben al een beetje in heel Europa fietsen gehuurd, de beste manier om op een rustig tempo rond te reizen en veel meer te zien dan als je per auto gaat.

Mijn vraag nu: kan je makkelijk huurfietsen vinden? Vind je in bvb Sarandë makkelijk 5 goeie mountainbikes te huur? Heeft iemand een adres hiervoor? Reserveer je best op voorhand?

Ik hoor het graag van jullie.

Steven.

Hoi Steven,

Wat leuk dat jullie naar Albanie op vakantie gaan, alvast veel plezier!
De meeste mensen die naar Albanie komen om te fietsen nemen hun eigen fiets mee, een fiets huren (en vooral 5) zou lastig kunnen zijn. In Tirana zou dit eventueel wel kunnen, maar in Saranda weet ik dat niet zeker.

Mocht je informatie hebben gevonden over het huren in Saranda, dan zou dat leuk zijn om dat hier te delen voor andere geinteresseerden.

Groeten,
Jorik

Zal ik doen, ben ondertussen met google earth wat gaan rondlopen in Saranda en daar zag ik meteen fiets - motor - autoverhuur bedrijfjes. Ik probeer iets te reserveren maar geen antwoord via mail. Mail in Engels, misschien met Translate in Albanees eens proberen. Zoals deze groet.

lamtumirë