Rondreizen Albanie met tieners

In juli/aug willen wij 2,5 week rondreizen met 2 volw en 2 tieners van 17 en 15 in Albanie. Wij willen een combinatie van wandelen (liefst spectaculaire maar wel veilige kloofwandelingen), eventueel raften, mooie rustige stranden in liefst authenthieke sfeervolle badplaats(en) met enkele strandbarretjes. Overnachten in goedkope hotels o.i.d, of kamperen maar dan wel met huuracco op de camping. Wij willen geen eigen kampeerspullen meenemen. Wij willen liefst 1 week autohuur om zelf te rijden en 1 week met openbaar vervoer en paar dagen strand. Is zelf autorijden veilig? Hoe is openbaar vervoer? Heeft iemand een idee voor een route? Wat ook nog een mogelijkheid is om op twee plekken te overnachten en van daaruit uitstapjes te maken. Alvast hartelijk dank!

Hallo, ik had een beetje hetzelfde idee als de familie hierboven maar dan met 3 tieners. Omdat er nog niet zoveel info beschikbaar is over Albanie, ben ik hier terecht gekomen. Ik zie wel een paar mooie dingen zoals Koman ferry maar ik heb het idee dat je dan weer retour moet omdat rijden vanaf Fierzë wel erg veel tyd in beslag gaat nemen. Ook zag ik ergens dat iemand een dagtocht deed naar Blinipark. Maar hoe en wat is me verder niet duidelijk geworden.
Wij zouden idd ook wat willen kayakken of raften. Kortom, we houden ons aanbevolen voor tips.