14 dagen rondtrekken albanie

Hallo,
ik en een vriend gaan in september 14dagen door albanie, we hebben op dit moment alleen nog maar onze vluchten geboekt.
We zouden ginder graag met een auto of 4x4 rondtrekken maar nu vraag ik me af is dat ter plekke nog allemaal te regelen of kunnen we dat het beste van hieruit allemaal al in orde brengen…
met slaapplaatsen eigenlijk dezelfde vraag? kan dat daar nog omdat we nog niet echt een concreet reisplan hebben en wel houden van wat vrijheid zodat we ons niet aan een planning moeten houden…

Als jullie tips, tricks of aanraders hebben ivm slaapplaatsen, vertrouwbare autoverhuurders, dingen die we zeker moeten zien hoor ik het ook graag.

Mvg Toon.

Hoi Toon,

Leuk dat jullie naar Albanie gaan in September, jullie gaan een prachtige vakantie tegemoet!

In 14 dagen kunnen jullie erg veel zien en ik zou het volgende voorstellen:

  • eerste paar dagen naar bijvoorbeeld Theth of Valbona in het noorden (met openbaar vervoer is het makkelijkst)
  • dan terug naar Tirana om een auto te huren (Albarent is het beste bedrijf in Albanie)
  • zuiden van Albanie met bezoeken aan Berat, Ardenica, Apollonia, zuidelijke Ionische kust, Dhermi, Himara, Butrint, Blauwe oog, Gjirokastra, Permet, Voskopoja en Korca.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Groeten,
Jorik

Hoi Jorik,
Bedankt voor je info!

ik hoop en verwacht ook echt een prachtige vakantie, wat ik er van zie en lees beloofd alvast veel.
Ik was online al bij albarent terechtgekomen en een offerte laten maken, zou je ons zelf afraden om het noorden ook al met een huurauto te doen? het zal waarschijnlijk een kleine 4x4 worden.
Valbona, teth, komani en het blauwe meer wou ik zeker al zien en de kust ook zeker een stuk afrijden.
zou jij het ohrid lake ook aanraden?

bedankt voor de hulp.

Groeten Toon

Hoi Toon,
Voor Albanie heb je geen 4x4 nodig, een normale auto zoals een Seat Ibiza of een Skoda Rapid is genoeg. Het noorden van Albanie is anders, de koman ferry en Valbona is met een normale auto te doen, voor Theth heb je een grote 4x4 nodig. Mochten jullie interesse hebben om van Valbona naar Theth te wandelen, dan zou ik alles met het openbaar vervoer doen want met een auto is het niet mogelijk om van Valbona naar Theth te rijden…

Als jullie naar de kust gaan dan hoeven jullie niet ook nog naar het meer van Ohrid.

Groeten,
Jorik

Dag Jorik,

Bedankt voor al je hulp dan ga ik een offerte aanvragen voor een gewone wagen.

Groetjes Toon

Hoi Toon,
Wij hebben deze zomer meer dan 3 weken rondgereisd in Albanie, super was het. het meeste is al besproken maar buiten de vakanties om kun je gewoon hotelkamers boeken op de dag zelf hoor, voldoende aanbod. Alleen juli en augustus zou ik dat niet doen. Het enige dat tegenviel was Durres, de kust in het zuiden is echt zoveel mooier. Veel plezier in september!

Groetjes,
Danielle