Fietsen (evt lopen) naar Santiago de Compostela 2012

Ik ben van plan aankomende zomer (2012!) te gaan fietsen naar Santiago de Compostela. Dat was dit jaar al het plan, alleen zegde mijn vriendin op het laatste moment af. (Ik ben dus al helemaal voorbereid. Ik ben in bezit van een goede fiets en alle benodigde informatie/spullen, etc.)

Ik ben Noor, 18 jaar en eerstejaars studente Geschiedenis in Utrecht. Ik ben dan ook vooral geïnteresseerd in de geschiedenis achter de reis. Omdat de tocht best heftig en lang is, ben ik op zoek naar een gezellig reisgenootje (in de leeftijd 18-24) die het ook leuk lijkt om vanuit Nederland de oude pelgrimsroute te fietsen. Het gaat bij mij dus niet om de sportieve prestatie (het doel is zo’n 80 km per dag te fietsen en er zo’n 5 a 6 weken over te doen). Ik wil onderweg genieten en cultuur opsnuiven.

Overigens trekt het lopen mij ook wel, en dan wel vanuit Zuid-Frankrijk met als vertrekpunt St.-Jean-Pied-de-Port. Dat in overleg :wink:

Lijkt het je wat? Ik hoor het graag! Reageren kan hieronder of via mail: noorvanderveen@hotmail.com

Super leuk idee! Ik ben ook 18, en zoiets lijkt me erg gaaf! Ik weet niet vanaf wanneer je tijd hebt? Ik doe dit jaar eindexamens, daarna wil ik alle tijd nemen om allerlei reizen te gaan maken. Let me know!

Hallo Noor
Vorig jaar wilden jullie op 2 juli vertrekken vertrekken ik vertrok op 4juli vanuit Eemnes had gehoopt jullie nog te ontmoeten onderweg maar hoorde later dat het niet doorging ik wens je dit jaar meer succes ,ik ga dit jaar weer op 24 juni misschien zie ik jullie nog. Veel plezier onderweg.
Groeten uit Eemnes Bernhard Groen.

Hey,
Ik ben ook van plan om die kant op te gaan en ben nog op zoek naar een reispartner. Ik ben een studente van 19 en zou het toch het liefst niet alleen doen. Ik zou ook graag zoveel mogelijk in contact willen komen met de plaatselijke bevolking. De tent meenemen en vragen aan mensen of
we niet in de tuin mogen kamperen… Ik zou willen vertrekken rond 30
juli. Eigenlijk was ik van plan om tot aan de Pyreneeën te gaan, maar
als mijn reisgenoot verder wil, wil ik hier wel over nadenken…
mvg,
Jade

L.S.,

zie ook Fietsen 1-2-3 dat nu als themanummer Santiago de Compostela heeft! Gr. J. Vaessen.