Hoi,
Uit de vraagstelling blijkt niet zo duidelijk : zoek je een fietsmaat met dezelfde plannen voor juni 2014 of verwacht je eerder reacties van personen die actueel aan het plannen zijn? Of beide : info/ervaringen + een compagnon fietser ?
Zoek je uitsluitend info/reiservaringen/tips van anderen en geen compagnon fietser, dan kan je overwegen via de Helpdesk “Overige vragen” te verzoeken of een moderator/forumbeheerder het door jou geopende Topic verplaatst naar vb één vd hiervoor aangehaalde subforums waar je m.i. meer kans hebt op reacties info/reiservaringen/fietsen/… http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=691
Enkele willekeurige reisverslagen per fiets naar Compostella.
Ignace Vervaet heeft zijn fietstochtervaringen naar Compostella in boekvorm uitgegeven. Titel “Duizend Heuvels” - Uitgeverij Elmar, kenmerk: ISBN 90389 08873. Zou nog moeijlijk te koop zijn. Wel in sommige Bib’s. http://www.tweevoeter.nl/artikelen/ignace_vervaet.php
Info ivm lopen en fietsen naar Santiago de Compostella met rubrieken als : zoekertjes, reisverslagen, onderdakadressen onderweg, veel gestelde vragen, informatieve links, webwinkel.
Hierover gaan deze info-links (links die je wellicht zelf al bent tegengekomen) :
Bedankt voor je berichtje en je advies.
Qua voorbereiding en info levert het internet mij voldoende info op.
En ja mocht er zich een passende medereizeger(ster) zich melden, dan is dat natuurlijk prima.
Vriendelijk groetend,
Henk
Hallo Henkvut55,
Veel sukses tijdens je tocht naar Santiago de Compostella, ik start op 14 juni vanuit Zevenaar ri Vessem voor de eerste overnachting. Het ligt mij ook in de bedoeling als alles goed verlopen is ook weer terug te fietsen naar NL. Ik zit op Faebook daar kun je me evt. volgen; Facebook - log in or sign up sukses en groetjes Henk.
Eindigt jullie tocht in Santiago de Compostella of gaat het tot Kaap Finisterre (gemeente Fisterra) als het eindpunt van de tocht ? Sorry, als het een te persoonlijke vraag is.
Kaap Finisterre wordt aanzien als symbolische plek waar de materiële en de spirituele wereld elkaar ontmoeten. Menig pelgrim verbrandt hier symbolisch enkele kleren of de schoenen die ze onderweg gedragen hebben als absoluut eindpunt van hun pelgrimage en teken van een nieuwe start.
Men spreekt altijd van de “Camino de Santiago de Compostela”, alhoewel na Compostella nog wordt verder gegaan/gefietst tot Kaap Finisterre waar het symbolisch eindpunt ligt van de tocht. Wat vroeger niet was, wordt de Camino thans door sommigen louter aanzien en ervaren als de volharding van een sportieve prestatie. Het blijft alleszins een fameuze prestatie !
Hoi allen. Ik ben van plan: door naar Kaap Finisterre. Van daar naar Barcelona. Dan met de boot naar mallorca en van daaruit met het vliegtuig terug.
Groetjes Henk B.