Fiets kopen in Siem Reap

Hallo,

Ik vlieg 29-2-2012 naar Siem Reap en wil in 3 weken fietsen naar Ho Chi Minh City. Mijn eigen fiets meenemen vind ik teveel gedoe voor zo’n korte periode. Weet iemand of er een mogelijkheid is om een fiets te kopen in Siem Reap en wat de prijzen en kwailiteit hier dan van zou zijn? En kan iemand een hostel aanbevelen in Siem Reap? Alvast bedankt,
Alex

Hee Alex,

Je kunt in Cambodja een fiets kopen, meestal zal er dat een zijn van Chinese makelij, niet duur, maar het valt kwalitatief niet mee. Ik zou een zoveel mogelijk rechttoe-rechtaan fiets kopen, bij voorkeur met 1 versnelling. Daar kan het minste aan kapot. En de route die je aflegt is vlak voor zover ik weet. Smeermiddelen kun je daar kopen, bandenplakset liefst hier.

Ik heb gezien dat er een grote fabriek van Koga Miyata staat buiten Phnom Penh, echter ik heb de stellige indruk dat deze slechts produceert voor export.

Hans.

1 like

Hola!

Bedankt voor je reactie, het is volgens mij inderdaad vlak terrein, dus dat moet ook met 1 versnelling lukken. Als je meer “fietstips” hebt hou ik mij van harte aanbevolen!
Groeten,
Alex

Hee Socralex,

Ken je de website crazyguyonabike.com ?
Frank Roettgen, een Duitser, ontmoette ik twee maanden geleden, hij heeft ook door Cambodja gefietst. Je kunt zijn verslag lezen, en eventueel vragen aan hem stellen. Hij is nu in Nieuw Zeeland aan het fietsen, als je zegt dat Hans uit Holland je heeft gestuurd, dan antwoordt ie zeker.

Hans.

Thanks, goeie site!
Mvg Lex

ik ben net uit siem reap vertrokken. Heb daar wel fietsenwinkels gezien. wij hadden een fiets gehuurd en daar hadden ze ook tweedehands fietsen te koop… het probleem was wel dat hij veel te laag was. de zadelpen was niet verder uit te schuiven. wij zaten in hotel tom and Jerry 15 dollar per nacht inclusief ontbijt,mooie ruime kamer. in deze straat hadden we de fietsen gehuurd. degeen die het hotel managet kan je niet van op aan. komt afspraken niet na of vergeet ze. verder ook erg onvriendelijk en kigt helft van de tijd te slapen of is aan het telefoneren.

Hallo,

Bedankt voor de reactie, ben benieuwd of ik nog een kabouterfiets kan scoren…