Wij =gezin met 2 kinderen 12/15 gaan deze zomer fietsen in Vietnam vanuit Ho chi minh naar Hue, aangezien het erg duur is om eigen fietsen meetenemen willen we 2 fietsen huren in Saigon, wie heeft ervaring en goede adresjes en een prijs indicatie?? Alvast ontzettend bedankt voor meedenken.
Hoi Richard,
Ik kan me voorstellen dat het lastig is om dit uit te zoeken op internet. Vaak kom je er ter plaatse achter wat handiger is. Maar ik kan me voorstellen dat je het van tevoren wilt weten.
Ik heb even de LP erop nageslagen en daar staat in vermeld dat een aantal hotels en reisbureau’s fietsen verhuren voor zo’n 1 US dollar per dag. Nu is mijn LP al wat ouder, dus ik denk dat de prijs ondertussen iets hoger zal liggen. Er staat ook een site in vermeld: www.mrpumpy.net met tips en dergelijke. Alleen heb ik nog nergens kunnen vinden waar je de fietsen kunt huren (maar na een beetje rondvragen in het backpackers district bij touroperators in HCMC komen jullie er wel uit, mochten jullie van tevoren niets vinden).
Of misschien weet iemand anders adresjes om fietsen te huren en prijzen die up to date zijn?
Heel veel succes met alles uitzoeken en toch alvast veel voorpret gewenst!
Groetjes,
Anne-Jitske