Ik vertrek eind februari naar BA voor een stage van een klein half jaar. Mijn broer wil me in die tijd komen opzoeken. Nu dachten wij dat het misschien leuk is als hij langs komt in een periode waar een grote (leuke) feestdag in valt.
Wat zijn leuke feestdagen in BA. Wanneer is er groot feest??
En voor mezelf. Met welke feestdagen hebben de mensen in BA vrij??
Wij komen eind juli in Buenos Aires aan. We willen dan daar een aantal dagen blijven. In ongeveer hoeveel dagen heb je een goed beeld van Buenos Aires, en de belangrijkste/mooiste bezienswaardigheden gezien?
We willen dan op 1 augustus naar Salta vliegen. Nu hebben wij gezien dat die dag een feestdag is genaamd ‘Pachamama’: een feest ter ere van ‘Moeder Aarde’. Wij weten niet hoe groots dit feest gevierd wordt. Denkend aan gesloten hostels, kosten vliegtickets etc.
Ik hoop dat jullie ons hier meer over kunnen vertellen.
Als je een echt een grotestad liefhebber bent is Buenos Aires een soort van paradijs. Een bruisende metropool vol gekte en 24 uur leven. Dus de vraag hoe lang je daar wilt rondhangen is heel persoonlijk. Als je drie weken hebt om een gedeelte van Argentina te zien is een verblijf van 4/5 dagen toch wel het maximum, denk ik.
Het feest in Salta laat ik even aan Alex (Hernandez) over, die woont daar en kan de impact van dat feest beter inschatten… Alex aan jouw het stokje…