Februari/maart naar Costa Rica

Wij hebben in april 10 dagen rondgereisd in Costa Rica. Geen auto gehuurd, maar alles met ov gedaan, wat prima te doen is overigens! We begonnen natuurlijk in San Jose en vervolgens reisden we naar Puerto Viejo (De Talamanca). Cahuita vond ik een prachtig park, waar super veel wildlife te spotten is. Dit park is ook super handig te bezoeken vanaf Puerto Viejo met de bus. Ondanks anderen, voelden wij ons erg veilig en welkom bij de locals in Puerto Viejo. Huur hier ook fietsen voor een dagje en fiets naar Punta Uva, hier kun je onwijs mooi snorkelen en de route is erg mooi. Onderweg spot je ook wildlife, wij hoorden de brulapen tijdens het fietsen.

Indien je Manuel Antonio Park wil bezoeken (aanrader!!), verblijf dan in Quepos. Elke zoveel minuten vertrekt er een bus naar het park en Quepos is een prima stadje om een paar dagen te verblijven.

Ook hebben we Monteverde bezocht. Hier hebben we een nighttour gedaan met de organisatie Kinkajou, geziplined bij 100% aventura, het Monteverde Cloud forest reserve bezocht en de hangbruggen. Overal super tevreden! :smiley:

Ik hoop dat je iets aan mijn tips/ervaringen hebt!