Feb t/m April Ecuador, Peru en Bolivia

Ola,

ik heb dit weekend mijn vliegticket geboekt naar ZA Ik start 13 Feb in Quito(Ecuador) en eindig mijn reis 18 April in La Paz (Boliva). wil meteen beginnen met een 8 daagse cruise naar de galapagos eilanden die ik morgen ga afronden met een reisbureau in Quito.
Heb natuurlijk wat dingen staan wat een must is op mijn reis zoals;
Galapagos eilanden;-)
Op de evenaar staan
Vulkaan beklimmen of afdalen met mountainbike(Cotopaxi)
treinreis van El Nariz el Diablo
Inca trail
Nazca lijnen
trip naar Laguna 69
fietsen over Death road
Uyuni zoutvlaktes
en nog meer cultuur en natuur gesnuffel

Lekker van Hostal naar Hostal op Low-budget(psst op Galapagos na dan :wink: )

Ik reis alleen, maar je weet een backpacker reist nooit alleen, je leert zoveel nieuwe mensen kennen op je reis, maar ik dacht waarom niet mensen leren kennen al voor de reis. Dus reis je de zelfde periode ook in deze landen, laat maar ff weten dan kunnen we misschien een stuk samen reizen of een georganiseerde trip samen doen(Inca trail enz enz) en anders een biertje doen in de zelfde stad of dorp.
en voor de tijd kunnen we natuurlijk elkaar tips geven over bepaalde reisdoelen.

Ik kijk al erg uit naar mijn reis, jullie ook?

Grtz

Wienand

Tip: het is Semana Santa van ongeveer 30 maart t/m 9 april 2012. 8+9 april is Pasen.
Semana Santa is de heilige week voor Pasen met veel processies met grote beelden en muziek, speciale kerkdiensten, en rituelen zoals bv. “zeven kerkendag” waarop mensen bij 7 kerken hun confessie moeten doen op 1 dag. In Peru wordt dit het meest groots gevierd in Ayacucho, maar ook in Lima zijn veel processies en rituelen. Ik verwacht dat er in La Paz ook veel te zien is, bv. bij die San Francisco kathedraal. Van de kleinere steden weet ik het niet zo goed… maar let er dus extra op en ga eens kijken bij kerken en kathedralen in die week.

Tijdens Pasen zelf, is in Lima een groot eetfestijn met kramen op straat in de straatjes rondom de San Francisco kathedraal in het historisch centrum.

In mijn Perufoto’s kun je een indruk opdoen van hoe die processies en feesten eruit zien (scroll naar beneden naar Ayacucho, Lima).

Ik ben zelf 2x in dat gebied geweest in die periode van het jaar (1998 en 2006), het is wel regenseizoen dus in sommige plaatsen kan het flink regenen. Houd je reisschema dus zo flexibel mogelijk zodat je buffers hebt voor vertragingen (kapotte wegen e.d.) of om regenachtige gebieden te ontvluchten (bv. Peru alleen al is zo groot dat het klimaat per gebied erg kan verschillen… in Huaraz koud en elke middag regen, en in Lima 30 graden en zon, had ik toen in één en dezelfde week).

De Inca Trail moet je maanden van tevoren boeken. En in februari is hij meestal gesloten voor onderhoud. Er zijn ook alternatieve trails naar Machu Picchu (Salkantay, Lares…).

Verder niet echt een antwoord op je vraag maar dacht dat je dit ook wel handig zou vinden om te weten.