:NETHERLAN Hallo allemaal ![]()
Ik ben Alexandra en ben benieuwd of er hier nog meer vrouwen “expat gezinnen” op het forum zitten.
Graag wil ik wat meer informatie winnen over er mee kunnen omgaan om met kleine kinderen te wonen in Suriname "Paramaribo.
Ik woon hier sinds Januari 2013, en het lukt me niet hier te aarden.
Vooral mijn kinderen van 3 en 4 jaar hebben heimwee naar Nederland.
De school waarop ze zitten zijn prima en de juffen en kindjes lief, maar de omgeving is waar ze moeite mee hebben.
Kapotte toliet gebouwen, het is niet schoon.
Klassen zijn overvol en wordt klassikaal les gegeven, deze verandering kunnen ze niet goed aan.
Hun vader werkt hard en is 6 dagen per week rond de 60 uur per week van huis. Dit is een gemiddelde, ene keer 58 uur een andere keer 70 uur. We zien elkaar heel kort alleen sàvonds en op zondag. Ik vraag me af hoe moeders wie in de zelfde situatie zitten het lukt om gelukkig te zijn en te worden in een land wat niets bied voor kleine kinderen. We hebben intussen alles al bezocht van skelterbaan…zwembad. Tot het bezoeken van het brokopondomeer, Blackawatra, colakreek, overbridge vlindertuin en ga zo maar door. maar dat zijn uitstapjes op zondag. En de rest v.d week mis ik contacten, volwassenen om me heen. De kinderen vermaken zich alleen thuis in het zwembad en met speelgoed. Ik heb het gevoel dat we langzaam in een sociaal isolement komen. Wie heeft raad?