Faroes eilanden en IJsland. 26/7 - 16/8

Hoewel kort dag, toch nog een oproep voor een reisgenoot, niet geschoten is toch alleen gaan.

Graag zou ik met de ferry van Hirtshal (Denemarken) via een stop op de Faroer eilanden (3 dagen) naar IJsland reizen. De kosten van de Ferry bedragen €599 p.p. op basis van 2 personen, 1 auto en 4 maaltijden aan boort van de Ferry. Hoewel het niet goedkoop lijkt, kost een vliegticket van Nederland naar IJsland in deze periode ook tussen de €450.- €700.- en een huurauto kost ook nog eens ± €600.- per week. (Volgens mij is er nog nooit iemand geweest die beweerd heeft dat IJsland goedkoop is.)

Op IJsland wil ik graag (ook om het budget toch een beetje schappelijk te houden) gaan kamperen, maar in geval van nood/slecht weer/ of als er simpelweg behoefte aan is is een nacht in een hostel/hotel/hut ook een mogelijkheid.

Route en planning uiteraard in overleg, maar graag zou ik ook het binnenland en de highlands willen opzoeken en eens een gletsjerwandeling maken over een van de gletsjers. Sowieso speelt wandelen wel een belangrijke rol in mijn vakanties, ik zie graag meer van het land dan alleen de parkeerplaats en infobalie van de toeristische voorzieningen.

Verder ben ik altijd wel te porren voor een sportieve activiteit en avontuur, maar geniet ook net zo goed van een culturele activiteit.

Ik ben in het bezit van een nette Mitsubishi pajero sport 4x4 (zonder intimiderende hoeveelheid overtollig ijzer hekwerk en grote wielen, we komen immers in vrede), helaas in grijskenteken uitvoering, en dus plaats voor slechts 1 passegier, echter wel geschikt om de beekjes in de binnenlanden van IJsland over te steken.

De ferry vertrekt op zaterdag 26-7 om 15.30 vanuit Denemarken om op zondag om 22.30 uur op de Faroes Eilanden aan te komen. Op woensdag 30-7 gaat het dan verder naar IJsland om daar op donderdag om 09.30 aan te komen. Terug zou dan zijn op donderdag 14-8 om 11.30 om op zaterdag rond 12.30 terug te zijn in Denemarken.

Optioneel is het mogelijk om op dinsdag 29-8 om 11.30 vanuit Denemarken te vertrekken, maar dan is het niet mogelijk om op de Faroes Eilanden van boort te gaan. Aankomst in IJsland is dan wel hetzelfde als bij vertrek op zaterdag.

De ferry tijden zijn niet bepaald flexibel, dus de vertrekdagen helaas ook niet.

Interesse gewekt? geef een reactie of stuur me een p.m.