Avonturiers gezocht voor een (off)roadtrip door IJsland. Dwars door het land van vuur en ijs, door onwerkelijke natuurgebieden en niet voor te stellen maanlandschappen. Langs groene heuvels en pikzwarte stranden. Trips over Europa ’s grootste gletsjers, kruipen door IJsgrotten, raften over IJslands ijsrivieren, duiken of snorkelen in kristalhelder water, zwemmen in verwarmde krater meren, relaxen in thermische natuurbaden, kamperen op de mooiste plekjes, walvissen zoeken of varen tussen drijvende ijsschotsen. Het kan allemaal.
Hoe?
Bij mij als bijrijder, met eigen (gehuurde) 4x4 of op een all / off-road motor. Ik ben geen Die-hard offroader, maar gebruik mijn landcruiser wel om op plekken te komen waar de grote massa toeristen niet (kunnen) komen. Daarnaast wil ik graag het binnenland van IJsland in, en daar is een 4x4 een vereiste.
Wanneer?
Gezien het feit ik gebonden ben aan de bouwvak zal het zijn rond week 32, 33 en 34. (za 1-8 t/m 23-8) Een week eerder of later kan, maar dan is de rek er ook wel uit.
Hoelang?
Mijn totale trip zal 3 of 4 weken zijn. Zelf ga ik met de boot van Denemarken naar IJsland met een tussenstop van een paar dagen op de Faraos eilanden. Totale tijdbestek in IJsland zal 2 of 3 weken zijn. Feel free om mee te gaan voor de hele trip, of voor slechts een gedeelte van de reis.
Overnachting door middel van kamperen, maar bij aanhoudend slecht weer kan een hostel ook aanlokkelijk zijn.
Zelf ga ik sowieso naar IJsland, ook als ik alleen moet gaan. Echter geld natuurlijk wel, hoe meer zielen, hoe gezelliger. Route, planning en activiteiten uiteraard in goed overleg.
Spreekt het je aan, laat dan gerust een berichtje achter