Ik wil graag de Fansipan trekking gaan doen. Ik las dat deze in 3 (normaal) of in 2 (wat zwaarder) dagen te doen is.
Ik zou graag de 2-daagse willen doen, maar vraag me af hoe zwaar deze is. Mijn reisgenootje is ook ietwat zwaarder gelijfd en ziet er nog meer tegenop dan ik.
Mijn conditie is niet reteslecht, maar ik kan er ook geen 5 km mee hardlopen.
Een paar jaar geleden heb ik de Inca Trail gelopen. Was zwaar, vooral dag 2, maar ik heb het gehaald en de voldoening is alles waard geweest! Moet ik me Fansipan nog zwaarder voorstellen?
Ik ben nieuw op wereld wijzer, wilde eigenlijk in het landen forum Amerika kijken maar zag toevallig jouw oproep bovenaan staan. Dus laat ik wat ervaringen vertellen.
Inca trail is helaas niet te vergelijken met fansipan. Inca trail ben ik 4 jaar gelden geweest en fansipan 2 jaar geleden. Nadeel van fansipan is het kent eigenlijk geen paden, groot en deels is het rechtop de rotsen op klimmen. Ik zou als ik jou was er 3dagen over doen, want waarom haasten. Het is ook maar net waar je interesse liggen, wil je meer voor cultuur gaan dan kan je de markt Tour boeken en himestayhomestay Tour. En alle tours zijn wel aardig redelijk zwaar hoor. Sapa ligt in de bergen. Sapa verder is prachtig en moet je niet missen, zelf dingen ondernemen is er niet echt in sapa. Het is niet zo dat je in het dorp waar de hotels liggen heel veel kan doen, meer een mooie plek om tot rust te komen met het prachtige uitzicht, wil de rijstvelden in de echte bevolking ontmoeten dan heb je echt een Tour nodig. Verder en is het in sapa lastig zeggen met het weer, als jeni in het regenseizoen gaat kan je echt pech hebben.
De keuze ligt aan jou, maar Inca trail is geen fansipan. Gewoon lekker 3dagen doen en een mooi hotel boeken met uitzicht en vooral genieten van de omgeving en een gied boek meenemen.