Extreem bijkomende kosten vliegticket

N.a.v. het in het bezit moeten zijn van een visum als de terugvlucht (Thailand) na 30 dagen gaat plaatsvinden, maar deze verloopt als je na ca twee weken uit Thailand vertrekt. Zonde vn je geld. Wat ik heb begrepen dat dit is niet noodzakelijk wanneer je een ticket hebt naar een ander land binnen deze dertig dagen.
Air Asia heeft goedkope tickets t.w. 499 bath voor een enkele reis naar Phnom Penh. Echter zijn de bijkomende kosten zo extreem dat een ticket 2.209 bath kost. Voor luchthavenbelasting e.d 1.710 bath. Meer dan drie keer de prijs van een ticket. Ik vind dit niet in verhouding staan. Wie heeft hier ervaring mee?

Dit snap ik niet helemaal… Er zijn nog steeds zat reizigers die geen ticket het land uit hebben!

Maar om je vraag te beantwoorden:

De departure tax van (inmiddels) 700 bath die je voorheen contant op het vliegveld moest betalen, dit nu al bij je ticket in. Handig, want er waren zat reizigers die na het inchecken ineens te weinig geld hadden omdat ze daar geen rekening mee gehouden hadden :tssk:. Neem daarbij nog brandstof toeslag en reguliere tax, en je kan de 1700 bath vast verklaren… Dit is beslist geen Air Asia probleem dus…

Air Asia is een goede maatschappij. Ik heb er talrijke keren mee gevlogen, nooit met enig probleem.

Hoi Peet,

Ik heb regelmatig online vluchten geboekt met AirAsia en dat is altijd probleemloos verlopen.
Bij State kan je ‘Others(International)’ invullen.

Bagagevrijdom bij AirAsia is 15 kg. Bij overbagage moet je normaal gesproken bijbetalen (hoewel ze bij ons altijd erg coulant zijn). Overbagage-tarieven kan je hier vinden:

AirAsia had voorheen regelmatig te kampen met vertragingen. Of dat inmiddels verbeterd is weet ik niet.

Check-in counter van AirAsia gaat 2 uur voor vertrek open en sluit 45 minuten voor de vlucht.

Om even terug te komen op de taxvraag van beestjes: dit is idd te verklaren door de luchthavenbelastingen en vooral de brandstoftoeslagen, die helaas nog steeds blijven stijgen (op mijn werk zie ik bijv regelmatig tickets naar Australie met bijna 300 euro alleen aan tax; een groot gedeelte hiervan is de brandstoftoeslag).

Andere airline die ik vaak gebruik voor mijn vluchten binnen Thailand is NokAir. Met NokAir (onderdeel van Thai Airways) heb ik enkel goede ervaringen; kan ik je dus ook aanraden !

Ik heb vaak klachten gehoord over vertragingen bij Air Asia, maar ik heb zelf nooit problemen mee gehad… (Ik ben o.a. binnen/van en naar Singapore, Maleisie, Thailand en Indoneise met hen gevlogen.) Wel een keer dat een vlucht een uur vervroegd werd :slight_smile:

Peet,

de bagagevrijdom is 15kg, je kan echter een hoop handbagage meenemen. Heb afgelopen zomer (met vrouw en dochter) ook met AirAsia gevlogen en kan je meedelen dat ik het overgewicht met een glimlach heb betaald, ofwel die zijn niet zo extreem.
Bij de “Guest Contact Details” selecteer je onder State & ZipCode eerst “Others(international)” en in het volgende veld je postcode. Na het verzenden van de gegevens en verificatie floept vanzelf je confirmation met boekingnummer(s) op.

Succes,
Joe

Ik heb een vraag, heb een vliegticket van LTU naar Bangkok.
Bij aankomst op het vliegveld van Bangkok wil ik meteen doorreizen met Air Asia naar Phnom Penh.
Hoe gaat het met het inchecken bij Air Asia, moet ik eerst door de paspoortcontrole om daarna in te checken bij Air Asia?
Of kan ik meteen, nadat ik mijn bagage heb, gaan inchecken bij Air Asia?

Graag reacties hier op of meer informatie hier over.

Hi Patrick,

je bent helaas geen transit-passagier en zal dus je bagage op moeten halen, daarna de douane passeren en vervolgens (een paar etages[?] hoger) weer in moeten checken bij AirAsia.

Groet,
Joe

…geinig ben van senior gepromoveerd naar “vast meubilair”

Hallo Joe H,

Bedankt voor je opmerking, ik weet wat ik nu moet doen als aan kom op Bangkok.

Groet Patrick39