In de krant heb ik gisteren gelezen dat er een explosie zou geweest zijn bij de watervallen van Manavgat. Het zou een gasfles zijn die ontploft zou zijn maar men weet niet of het om kwaad opzet ging of niet…
Er zouden 4 doden gevallen zijn: Een Oekraïner, een Noor en 2 Turken.
Aldus dit stond in de Belgische Krant, maar vind het momenteel niet meer terug online omdat de server het niet doet.
Heb wel een Nederlands artikel gevonden:
**maandag 26 juni 2006 08:51
** Toeristen gedood bij explosie Turkse badplaats
Bij een explosie in een populaire Turkse badplaats zijn vier doden gevallen en 25 mensen gewond geraakt. Onder de doden zouden zeker drie toeristen zijn. Er zijn geen Nederlanders gewond geraakt.
Wat de explosie heeft veroorzaakt is nog niet bekend. Aanvankelijk werd aan een aanslag gedacht, maar volgens de laatste berichten was het waarschijnlijk een gasexplosie. De doden zijn volgens CNN Turkije toeristen. Het zou gaan om twee Turken, een Noor en een Oekraïner. Volgens andere berichten is onder de doden ook een Turk.
De explosie had plaats in het toeristische Manavgat, vlakbij de Manavgat watervallen. Deze badplaats ligt zo’n honderd kilometer ten oosten van Antalya. Aanslag
Na de explosie brak onmiddellijk grote paniek uit, omdat gevreesd werd voor een aanslag. In Turkije plegen Koerdische afscheidingsbewegingen regelmatig aanslagen, net als linkse extremisten (lees ook Aanslagen verijdeld op toeristen in Turkije).
Vorige zomer kwamen bij een reeks aanslagen op toeristische badplaatsen verschillende mensen om, onder wie een Britse toerist. Een Nederlandse toerist raakte gewond (lees Doden na derde aanslag Turkije binnen een week).
In november 2003 pleegden moslimextremisten een reeks verwoestende bomaanslagen op Britse en Joodse doelen in Istanbul. Hierbij vielen meer dan zestig doden.
Als je de klinks aanklikt kom je op een stukje van verleden jaar, dus dat slaat dan nergens op(die van doden na derde aanslag…). Ook ik hoorde(via mn ouders) dat het gaat om Manavgat en een gasfles.
Maar meteen gaan alle geruchten weer lopen natuurlijk!!!
Niets aan de hand, geen aanslag gewoon een onfortuinlijke gasflesontploffing!!
Toch wel vreemd, vinden jullie niet? Nergens ontploffen zoveel gasflessen als in Turkije
(Oftewel wat ik wil zeggen: natuuuuurlijk zeggen ze dat het om een gasfles ging… anders zou het toerisme helemaal kapot zijn… maar 25 gewonden en 4 doden door een gasfles? Tja het kan… maar het lijkt me sterk)
Het staat in Nederland ook in de krant, volgens mijn moeder in de Telegraaf. Het gaat inderdaag om een gasflesexplosie, verder weet ik er niet zoveel van af. Wel erg, dit zal het toeristme niet stimuleren, en het gaat al zo slecht =(
@Yolcu, kan wel hoor, zonder probleem. Brokstukken, andere dingen die door de druk gaan vliegen, het kan maar zo dat het aantal nog minstens dubbel zou zijn geweest, geen punt!!! Heb je wel eens een gasfles zien ontploffen??? En weet je hoe groot die fles was??? Als het er een van een restaurantje bij de watervallen was, nou dan wil ik er niet aan denken!!!
Ik hoop dat het allemaal meevalt
Een paar weken geleden heeft de Nederlandse televisie nog aandacht geschonken van het ontploffen van gasflessen.De aanleiding was dat er een gasfles in een stacaravan ontploft was in Limburg met fatale afloop, door een lekke koppeling… levengevaarlijk dus. Een koppeling gaat maar een jaar of 5 mee. In de praktijk blijkt dat sommige mensen zo’n koppeling wel 20 jaar gebruiken, dus zo gek is het niet dat er regelmatig van die flessen de lucht in gaan, en dit soort ontploffingen gebeuren echt niet bij regelmaat alleen in Turlije hoor, als je googled op gasflesontploffing dan kan je zien hoe vaak het in Nederland ook gebeurd.
Dus om maar gelijk aan te nemen dat het om een aanslag gaat, is alleen de mensen maar weer de stuipen op het lijf jagen. Nog 24 uur en dan stappen wij gewoon het vliegtuig in.
Ik zou me verder ook niet laten tegehouden, maar sommige mensen zijn nou eenmaal erg voorzichtig. Voorbeeld: moeder van n amerikaanse vriendin wil niet tussenstop in Arabie maken opweg naar Singapore, omdat ze bang is dat Amerikanen daar gelijk doodgeschoten enzo zullen worden. Scheelt wel 100 euro in vliegticket per persoon!!
Je hebt van die mensen…
@chivas: ik stap eind deze week ook gewoon het vliegtuig in hoor… en ik ontken ook zeker niet dat het een gasfles zou kunnen zijn. En ik neem ook niet aan dat het geen gasfles betreft. Ik zeg alleen maar, dat als het geen gasfles zou zijn, ze alsnog zouden zeggen dat het een gasfles betreft. Logisch.