Jammer, maar dit topic is te snel gesloten door Hans.
Ik lees zonet op Nos-TT, de volgende informatie van het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse zaken :
“Nederlandse omgekomen bij aanslag”
Eerst werd aan een gasexplosie gedacht, maar later eisten Koerdische rebellen de verantwoordelijkheid voor de aanslag op.
Er vielen 4 doden en 25 gewonden. De doden zijn een Turkse kelner en drie toeristen, waaronder dus een Nederlandse vrouw, die eerst voor een Russische was aanzien.
(Novum/AP) - Een rebellengroep die zich de Vrijheidsvalken van Koerdistan noemt heeft dinsdag de verantwoordelijkheid opgeëist voor een explosie die afgelopen zondag in een restaurant in Manavgat bij de Turkse badplaats Antalya aan drie buitenlandse toeristen, onder wie een 42-jarige Nederlandse vrouw, en een ober het leven kostte. De groep liet in een telefoontje aan het persbureau Firat weten dat het een waarschuwing was aan toeristen om uit Turkije weg te blijven. De plaatselijke autoriteiten ontkennen dat er sprake was van een aanslag. Volgens Guzide Ormeci, een woordvoerster van het kantoor van de gouverneur van Antalya, was in het restaurant een gasfles ontploft.
De krant Vatan schreef dat in Manavgat toch een bom is ontploft. Volgens de krant is op beelden van bewakingscamera’s te zien hoe twee personen op de uitkijk staan terwijl een ander twintig minuten voor de explosie een pakket in een afvalcontainer stopt. Vatan drukte echter geen foto’s van de bewakingsvideo af en het verhaal kon niet van onafhankelijke zijde bevestigd worden.
Een woordvoerder van het plaatselijke bestuur zei dat inmiddels is komen vast te staan dat bij de explosie een 42-jarige Nederlandse en een Noorse en een Hongaarse toerist zijn omgekomen. Eerder was gemeld dat het bij het derde dodelijke slachtoffer om een Russische ging.
Ik woon hier en werk in Manavgat,er is veel over gesproken de laatste dagen,en iedereen had het over een lekkage van een gasfles in de keuken.
Spijtig dat een groepering daar gebruikt van maakt om aandacht op zich zelf te vestigen maar zoiets kun je verwachten.
Een paar jaar geleden hetzelfde;ik liep smiddags in de oude stad van Antalya met mijn groep,krijg telefoon van mijn verontruste moeder:er is een bom ontploft in de haven van de oude stad.Bleek om een dynamietstaaf te gaan op een boot die vissers gebruiken.Spelende kinderen hadden hem p.o.aangestoken diezelfde morgen.
Dat krijgen jullie niet te horen,nee er is een bom ontploft.
Betreur het dat er doden bij zijn gevallen,maar was dus pure pech.
Hans, je zegt dat iedereen het heeft over een gasfles. Ja dat is zo. Maar moet je er dan maar meteen vanuit gaan dat dát de waarheid is? Wie weet ging het wél om een bomaanslag en probeert de overheid dat te verdoezelen, zoals ik eerder al aangaf dat dat een mogelijkheid was.
Eerst maar eens afwachten of die videobeelden echt bestaan… en áls ze bestaan dan moeten we kijken wat daarop te zien is. Direct zeggen dat er geen bomaanslag was en dat alle media hier het dus verkeerd berichten vind ik erg ver gaan. Het is inderdaad mogelijk dat een Koerdische beweging de gasflesexplosie gebruikt om even wat paniek te zaaien, maar het is (in mijn opinie toch) net zo goed mogelijk dat het wel degelijk om een bom ging.
Hoi ik lees zojuist dat er een “bom” zowel gas explosie was…Vreselijk voor de omgekomen mensen en hun familie en vrienden die achter blijven.Wij zijn zelf ook in dat bewuste park geweest jaren geleden.Aanstaande vrijdag gaan we zelf richting Alanya maar ik vrees dat er in elk land tegenwoordig een aanslag gepleegd kan worden.Ik vind het ook wel sneu voor de mensen die er met hun werk brood verdienen.Want als toeristen weg blijven dan is dit ten nadelen van de bevolking.En ik vond de mensen toen in turkije regio Side erg aardig.Hopelijk komt de waarheid nog boven tafel…Stien
Hans ik ben het met je eens dat je geen angst moet aanwakkeren. En wat die gasfles betreft, ik geloof je, de oude zooi die daar gebruikt word is tot oud voor woorden dus!
MAAR…ik vind je een beetje te kort door de bocht als je zegt het officiele persbericht luid zo dus einde discussie!! Het kan best zijn dat dat de berichten bij jullie is, maar op internet, de kranten hier en zelfs het nieuws worden andere dingen verteld dus is het officiele persbericht beslist iets anders!!!
Ik hoop idd dat de koerden zich niet zo op blijven stellen en elke mogelijkheid nemen om zich op de voorgrond te komen! En ik ga, als ik naar Turkije wil, toch wel, maar helaas in Nederland is het kwaad al geschied en hoorde ik mensen in de trein er vanmorgen al over praten of ze nog wel gingen!!
Laten we geen overhaaste conclusies trekken.
Ik ben ook niet zo snel verontrust en eerst moet alles maar eens bewezen worden.
Ik kom bijna iedere vakantie wel even in het park bij de watervallen. Heerlijke plek gewoon.
Laten we de officiële berichten maar even afwachten.