Exotische locatie gezocht voor 2-3 maanden werk

He,

Ik ben opzoek naar een mooie locatie om 2-3 maanden werkervaring op te doen. Ik ben nu 18 jaar en ik rond, als het goed is, in mei m’n VWO af. Na wat vakanties ben ik van plan om eerst in de periode van augustus/september tot november om wat meer van de wereld te gaan zien. Hierna wil ik een langere tijd op Bonaire werken en voornamelijk (wind)surfen.

In de bovengenoemde periode wil ik het liefst naar een land waar je tijdens je vervolgstudie en daarna niet zo gauw meer naar toe zal gaan, dus het liefst een beetje ver weg. Ik dacht zelf aan Australië of Noord-Brazilië (Jericoacoara). Maar er zullen vast nog veel meer landen zijn die de moeite waard zijn om een tijd te leven. Het is geen prioriteit dat je er super kan surfen, maar dat zou natuurlijk wel heel chill zijn.

Wat betreft werk heb ik natuurlijk niet veel te kiezen omdat ik alleen m’n VWO-diploma zal hebben en wat werkervaring heb opgedaan bij de lokale super. Verder hoef ik van het geld alleen maar in die periode mezelf te onderhouden en misschien wat extra’s bijverdienen voor een ticket terug.

Verder zou mijn voorkeur gaan naar een locatie waar je geen/nietveel massatoerisme hebt en gewoon een andere manier van leven meemaakt, dus entertainer in een 5 sterren-resort zie ik niet zo zitten. En zoals ik al vertelde trekt het mij wel als het een plek is die vrij exotisch/ver weg is.

Wat betreft onderdak op de plek zelf is een gastgezin wel iets wat me aanspreekt aangezien je dan ook onder de lokale bevolking bent en je nog beter ervaart hoe mensen aan de andere kant van de wereld leven.

Wie heeft er ooit een vergelijkbare ervaring opgedaan? Welke landen kan ik aan m’n rijtje toevoegen?

Hopelijk zijn er mensen die mij wat verder kunnen helpen.

Stefan