Exit fee Nepal

Ik heb een vraag. Ik hoor verschillende dingen over een bedrag dat je moet betalen als je Nepal verlaat. De ene website zegt wel, de ander niet. Ik verlaat nepal om naar India te gaan om mijn vlucht naar huis te pakken. Wie o wie weet hoe het zit?

Ik heb vorig jaar geen exit fee hoeven te betalen.

Ik heb ook niks moeten betalen. Ben langs een landgrens India binnengegaan. Misschien is er wel een departure tax als je per vliegtuig vertrekt. Dit was vroeger zo in meerdere landen, maar zit tegenwoordig meestal mee in de ticketprijs.

Ik ben gevlogen en heb niet betaald.

in Nepal hoorde ik deze winter dat dit nu inderdaad in de ticketprijs zit; heb de laatste 2 winters niks betaald

Dan zal het wel niet meer hoeven. In mijn trotter staat het namelijk wel. Maar die is van 2008 :redface:In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de reactie.

Groetjes
Leonie

Ik ben zaterdag terug gekomen en heb ook niks betaald.

Klopt, vroeger moest je voordat je je incheckte langs een balie en ongeveer 1700 nrs betalen, daarna kon je pas inchecken.

Dat is nu 1 jaar of 1,5 jaar al niet meer zo. Dus aankomen bij het vliegveld, naar binnen, door security, en daarna inchecken.

Gisteren terug gekomen uit Kathmandu. Exit fee is inderdaad verleden tijd. Vooraf online inchecken gaat flitsend. Fikse rij voor de gewone incheckbalie, helemaal geen rij voor de bagage-drop-off.