Excursies vanuit Panama-city?

Hola,
In maart vertrek ik voor een paar weken naar Panama.
Ik zal enkele dagen in panama-city verblijven en zou graag een paar dagexcursies doen vanuit de stad.
Ik zou graag het Paruqe natural Metropolitano bezoeken en natuurliojk het kanaal.Ook het Parque Nacional Soberanía zou interresant zijn.
Zijn er eventueel plaatsen die nog meer de moeite lonen?En waar kan ik dergelijke excursies boeken?
Saludos,
Bart

Hallo,

Vanuit de hoofdstad kan je al ongelofelijk veel doen.
Zelf te organiseren:

• idd de oude binnenstad, Casco Viejo
  • het kanaal; Miraflores Locks ( begin van de ochtend de grote schepen)
  • Cerro Ancon: is niet een excursie; je kunt je er laten afzetten door een taxi en dan zelf naar boven lopen. De begroeing op de heuvel is diepgroen, heel mooi en het uitzicht … geweldig! Je ziet in de verte de wolkenkrabbers en Casco Viego.
  • Causeway Amador: vanaf de causeway kan je bijv. lopen naar de stad, je hebt dan een uitzicht op de stad. De Amador-eilandjes zijn een freezone (maar dat was voor ons niet interessant).
  • dagje isla Taboga (hebben we niet gedaan, dus daar kan ik niks over zeggen)
    dagje isla Contadora (we wilden langer, maar gezien ons korte verblijf kon dat niet). Bij ons ging dat goed, maar er zit wel een risico aan: als je vliegtuigje vertraging heeft, gaat dat allemaal van je dag af of gaat het feest misschien helemaal niet door. Vertraging is er al snel: aan het einde van dag op het eiland hadden we een half uurtje vertraging omdat het in de stad regende.
  • treinreis naar Colon (hebben wij uiteindelijk niet gedaan, maar denk dat het leuk is om 's morgens vroeg met de trein naar Colon te gaan, en dan evt. naar Portobello met de bus en dan heel snel met de bus terug (laatste zou al rond 14.00 uur vertrekken?) of later op de dag met de taxi terug. Colon zelf is niet safe en je moet er op bedacht zijn dat het treinstation en het busstation neit naast elkaar liggen.

Georganiseerd/ excursie:
er zijn verschillende bureaus waar je via internet een dagtour kan boeken naar:

• een dorpje waar Embera mensen wonen. heel leuk! Heel leuke mensen!
  • naar El Valle (maar dat hebben we zelf gedaan een meer tijd voor genomen). Mogelijk was je dat sowieso al van plan.
1 like

Wanneer je veel vogels wil zien is het park wat je noemde geweldig tevens kom je daar super kleine aapjes tegen wanneer je boven bent.
Voor nog meer vogels bij de mira locks door rijden tot de afslag van de golfbaan ( even nakijken op google earth a.u.b)>. De golfbaan laat je links liggen gewoon door blijven rijden en het leuke bruggetje over daar recht door.
Na de waterpartij is er een of andere centrale waar vreselijk veel vogels komen.
Tevens ben je dan vlak bij de old oil pipeline, met geluk kun je hier redelijk veel zoogdieren zien.
Veel succes.