Excursies en naar de binnenlanden

Goeiemiddag Gambia liefhebbers…:dag:

Wij gaan aankomende januari gelukkig weer naar Gambia,
Nou wouden we samen met vrienden de binnenlanden in met onze gids…
Wie heeft tips voor ons waar we kunnen overnachten… en wat je gezien moet hebben
En andere leuke tripjes zijn ook welkom…
Je kan vanalles vinden op het net, maar het is wel leuk om het van iemand te horen die leuke ervaringen en tips heeft voor ons…

ALvast bedankt…

Hoi Carla,
Wij gaan ook in Januari weer naar Gambia.
Wanneer precies gaan jullie? Wij gaan van 3 Januari t/m 25 januari.
En we logeren in Lemon Creek,dat is ons zo bevallen,
En wij zijn ook van plan om met een boot de rivier af te varen langs de hippo’s,en ergens te overnachten.
Ik heb geluk want ik heb er een vriendin wonen,dus ik laat me verrassen.
Zijn jullie al bij de crocodile pole geweest,is ook heel leuk,kan je ze echt aaien,
En monkey park,is ook leuk.

misschien tot ziens in the Gambia

1 like

Hoi Jan,

Wij gaan eind januari weer terug en dan naar Djeliba weer…
Bij de crocodile pool zijn we geweest, en naar t Monkeypark wil ik nog heen…
Verder moeten we nog even zien wat we willen zien… hoop op nog wat reacties van hier…

hoi,
Ik ben afgelopen kerstvakantie in Gambia geweest. Ik heb geslapen in Bintang Bolong lodge. Erg leuke ligging, tussen de mangrove. De hutjes zijn wat ouder, maar schoon. Het eten was heerlijk! Je kunt hier riviertochtjes doen, maar daar heb ik niet aan meegedaan.
Ook Kairoh garden in Kuntaur vond ik erg leuk. De huisjes zijn eenvoudig, maar ook hier is de ligging aan de rivier.(sommige hutjes hebben intussen een eigen ecologisch toilet)
In de omgeving is heel veel te doen: Een tocht met een ezelskar naar bijliggende traditionele dorpen, op zondag een hele grote markt in Wasu, naar de Wasu stone circles, een riviertocht op zoek naar hippo’s en chimpansees en anders soorten apen. (ik zag ook nog een boa constrictor slang, vogels, krokodillen)
Wat ik leuk vond was dat de eigenaars Nederlands zijn. Ze hebben ook een accommodatie in Tanji, deze ligt wat verder weg, maar de wijk eromheen is leuk voor een wandeling. De eigenaars zijn heel vriendelijk en willen je een fijne vakantie bezorgen. Maar ze zijn niet altijd in Gambia.

Verder vond ik het Bijilo park leuk (heel veel apen!), maar ook de markt in Serrekunda en de handwerkmarkt in Brikama zijn een bezoek waard.
Aan het eind van de middag is een bezoek aan Tanji leuk, de boten komen dan terug met de visvangst. Ook het roken van de vis en de vismarkt kun je bezoeken.

Kortom ik vond het gewoon een hele leuke vakantie!

1 like

Hangt er vanaf hoe ver je het binnenland in wil. Wij hebben al een aantal keer in Janjanbureh Camp geslapen. Dat is aan de overkant van het slaveneilend Georgetown. Stelt niets voor maar het is er wel leuk.