Excursies en attentie kinderen

Wij gaan eind maart een week naar Gambia. Voor de 1e keer.
Nu hebben wij vorig jaar een reis naar Thailand gemaakt en de Kinderen er daar blij gemaakt met kleurboeken, kleurpotloden, pennen, ballonnen en lollies.
Dit was ik nu eigenlijk weer van plan. Weet iemand een excursie waarbij een school of compound wordt bezocht waar wij dit soort dingen kunnen brengen?
Heb ook al mn kast nagelopen voor kleding die ik weinig draag, zodat ik die ook daar kan laten.
Zijn er nog andere dingen waar ik men mee kan blijmaken?
Wij zitten overigens in het Senegambia hotel.

Zag elders op het forum dat er een lijst is met excursies en prijzen.
Is het mogelijk die naar mij te mailen, zodat we alvast kunnen bedenken wat we kunnen doen.?

Alvast super bedankt.

Het is hier nog ooit gemeld ;zoek een organisatie en raak niet gewond bij het uitdelen aan kinderen , ze zijn soms nog al hevig.

Je kunt inderdaad beter ter plekke rond kijken en dan bijvoorbeeld rijst of vis kopen.
Op zich hebben de mensen daar meer aan dan aan een kleurboek of potloden, ook al maak je de kinderen daar echt wel blij mee.
Maar zodra je weg bent, ligt het ergens en gaan ze op zoek naar een volgende toubab.
Je wilt niet weten hoeveel kleren er al op de markt liggen in Serrekunda … dus ook dit. Superlief, maar er is meer dan voldoende in Gambia.
Ik zou niet te veel meenemen en daar leer je vast wel mensen kennen (ook al is een week kort) en dan kun je altijd zien of je bijv. rijst, olie ed. voor hen wilt kopen.
Maar nooit zo maar iets aan kinderen geven, want het wordt vechten en het zal jezelf ook niet direct een fijn gevoel geven.
Breng je iets op scholen, weest niet verbaasd als het alleen bij de directeur blijft en je spulletjes nooit terecht komen bij de kinderen.
Alvast veel ‘voorpret’ en natuurlijk een goede tijd in Gambia toegewenst!

Als je rechtstreeks spullen gaat uitdelen aan kinderen ga je ze gewoon maken om te “bedelen”. Zo gauw ze weten dat er toeristen komen vliegen ze erop af om maar iets te krijgen tot duwen en trekken toe. Waarom westerse spullen geven als de kinderen zich ter plaatse best kunnen vermaken door creatieve middelen te vinden om zelf speelgoed enz te maken?
Ik ben in gebieden geweest waar kinderen spullen kregen van toeristen, en ook dorpen waar het niet zo was en je kan wel raden waar het aangenamer vertoeven was…
Ik spreek niet over Gambia specifiek, wel over andere regio’s in Afrika (Gambia ben ik nog niet geweest). Maar als je even googled kan je wel filmpjes vinden van hoe kinderen reageren op toeristen.

Ik zou andere middelen zoeken om kinderen en mensen ter plaatse blij te maken, misschien door specifiek een kindje te sponseren om te laten studeren, of zoiets. Het is nobel om iets te willen doen, maar ballonnen en lollies brengen de kinderen niets bij…mijn mening…:wink:

Toch heel veel plezier gewenst in Gambia, en je vind wel iets leuks en interessants voor de kinderen :slight_smile:

Fijn dat er mensen op deze manier gaan reageren.
Het wordt echt een bedelland door al die ballonnen, pennen, schriftjes en snoep.
Al die tweedehands kleren, die zelfs door Gambianen hier in een container worden geladen en daar voor veel geld weer verkocht
En als je dan echt iets wilt doen ga dan weg van het toeristengebied.

Had nu pas de gelegenheid het forum eens helemaal door te lezen en heb ook een eerdere vraag/reactie gevonden.
Wist niet dat t zo heftig was.
De bedoeling was wel met een excursie mee te gaan en dan het eea in een dorpje ofzo te geven, maar als ik de reacties lees (ook op andere discussie hierover) denk ik dat ik het niet ga doen.
Dan kijken we ter plekke wel wat we kunnen realiseren met rijst ofzo.

Heb je dat van die lijst met excursies al opgelost? Zag elders op het forum dat er een lijst is met excursies en prijzen.
Is het mogelijk die naar mij te mailen, zodat we alvast kunnen bedenken wat we kunnen doen.?
Als je de lijst weer vindt kun je de link naar dat topic naar jezelf mailen of je kunt de lijst knippen en in Word plakken en vervolgens uitprinten.

Had dat van die lijst idd gezien en een pb gestuurd naar Erwin. Hoop dat daar iets leuks bij staat.
Jij nog suggesties?

Sorry, ben er nooit geweest. Wilde je alleen een truc aan de hand doen wat betreft de lijst.

oke. toch bedankt voor de reactie.
inmiddels een mail gehad dat de lijst mij wordt toegestuurd.
komt helemaal goed!