Hoi allemaal,
Wij zijn normaal gesproken die-hard Amerika gangers, maar willen nu een keer ‘vreemd gaan’ en de andere kant op vliegen: Indonesië! We hebben een leuke reis gevonden via 333travel richting Sanur op Bali. Normaal boek ik alles los, zonder reisorganisaties, maar omdat we hier helemaal onbekend zijn willen we het eerst op deze manier doen. Zijn er mensen met ervaringen met 333travel? Ik ken ze namelijk niet.
Los daarvan, bij het boeken krijgen we de optie om een excursiepakket bij te boeken van 5 excursies. Nu vind ik er maar een aantal echt interessant maar vraag ik me toch af wat ik beter kan doen, vooraf dit pakket erbij boeken en slechts een deel van de excursies doen? Of gewoon daar ter plaatse de excursies boeken die ik leuk vind. Ik heb geen idee wat voordeliger is (we blijven Hollanders hé…) en ik zie dat we ook via de website een auto met privé chauffeur kunnen boeken, ‘gegarandeerd het goedkoopst’.
Wil je op één plek blijven of wil je rondtrekken?Dingen regelen op Bali is heel eenvoudig, ik boek nooit wat vooraf. Je ticket kun je boeken via organisaties als Tix.nl of Skyscanner.com. Accommodatie is (eventueel) prima te boeken via Trivago, Booking.com of Agoda. Een chauffeur kun je op ieder straathoek boeken, maar is ook te regelen via bv. www.balihappytour.com (een Balinese vriend van me, doen hem de groeten ;))/ Excursies op Bali boeken is meestal goedkoper dan hier. Afhankelijk van wat je wilt doen (hoe ver en hoe lang het precies duurt) heb je voor 35-40 euro een auto met chauffeur voor een dag. Je betaalt dus per auto, niet per persoon. Voor sommige attracties moet je wel betalen, maar dat is meestal niet meer dan 1-2 euro. Uitzondering is de Kecakdans bij Ulu Watu, die kost inmiddels rond de 7 euro? Die prijs stijgt ieder jaar. Tel dan zelf maar uit wat je kwijt bent! Zeker wanneer je een beetje goed kan onderhandelen.Voordeel van op Bali boeken is bovendien dat je meer vrijheid hebt.
Bedankt voor je reactie! ik boek idd vaak zelf, maar in dit geval komt het voordeliger uit via de reisorganisatie. Die excursies wil ik ook ter plaatse doen, ik zie dat happy tours werkt vanuit Kuta, ik neem aan dat je ook opgehaald wordt in Sanur?
Ik kom er alleen niet helemaal achter of die tours ‘private’ of groepsgewijs zijn.
Tours zijn meestal private. Je betaalt voor een auto met chauffeur.
Zijn er mensen die toevallig op het zelfde moment de zelfde tour willen, dan zal altijd gevraagd worden of je een auto (en kosten) wilt delen of dat je de auto voor jezelf wilt houden. Tenminste wel bij Bali Happy Tour. Ophalen in Sanur is geen probleem, de eigenaar van het bedrijf woont zelf in Sanur.
Zonder een nieuw topic te openen, heeft er iemand ervaringen met de temperatuur in Sanur in Augustus? Verschillende websites spreken elkaar tegen namelijk, de één zegt dat Augustus juist één van de koelere maanden is met een gemiddelde temperatuur van 28 graden terwijl de andere zegt dat het juist één van de warmste maanden is met een temperatuur tot wel 35 graden.
Ik heb wel ervaring met de het weer die maanden, maar wat de precieze temperatuur dan is? Warm, veel zon, wel wolken (je zit in de tropen ;)) en weinig regen.
Wij gaan in maart met Kras naar Java/Bali, we hebben voor Bali geen excursies geboekt. Het aanbod van Bali happy tour ziet er erg aantrekkelijk uit. Maar begrijp ik het goed dat je tot met 6 personen een excursie kunt maken voor omgeveer $ 50,- samen??
Bedankt voor je snelle reactie. Heb je nog tips voor excursies? We gaan georganiseerd naar Java, maar willen Bali op eigen houtje doen. We hebben daar wel al een hotel.