Excursie Kik plateau of extra dag Marrakech?

Hoi allemaal,

Ik ga binnenkort een verzorgde rondreis langs de koningssteden in Marokko maken, heb er enorm veel zin in! :vak01:

Daarbij zijn we 4 volle dagen in Marrakech.
1 dag daarvan hebben we een excursieprogramma in Marrakech, 1 dag vrij te besteden en de andere 2 dagen vrij te besteden of de ene dag een excursie naar Ouerzazate en de andere dag een excursus naar het Kik plateau.

Ouerzazate wil ik zeker zien, maar over het Kik plateau (en bezoek aan Berber dorpen, dal van Lalla Takerkoust, Kasbah van Tamslought) twijfel ik nog.

Ik ben benieuwd wie deze excursie wel eens gedaan heeft/wel eens op het Kik plateau geweest is, en wat de ervaringen zijn, of het de moeite waard is om daar een extra dag zelf in Marrakech rondstruinen voor in te leveren.

Groetjes,

Ingrid

Hoi
ik ben nooit op dat Plateau geweest (berberdorpjes lijken me wel erg leuk) maar ik denk dat als je een excusie in marrakesh hebt (dus de hoogtepunten al zal zien) En een dag zelf rondstruinen in Marrakesh ik voor dat Plateau zou gaan. Ikzelf vond Marrakesh niet zo heel veel namelijk en 2 dagen waren echt wel genoeg voor mij.
Groetjes Lotte

Hoi Lotte,

Bedankt voor je reactie! Denk dat ik dan toch meer voor de excursie naar het Kik plateau voel, nog even afstemmen met mijn reisgenoten wat zij willen.

We kunnen ook nog facultatief een koetstocht 's avonds door Marrakesh maken, of een Fantasie avond chez Alie (optredens van dansers/akteurs en een diner). Nogal toeristisch, maar kan wel leuk zijn.

Ik heb je foto’s van Marokko bekeken, erg mooi! :thumbsup:

Groetjes,

Ingrid