Excursie in de winter / Alanya

Iemand ooit een dorpentocht gedaan in Alanya ??
Zo ja wat zit er bij deze excursie inbegrepen ?

alvast bedankt !

Groetjes Dicle

Ach, vanaf Alanya met de bus een excursie naar Manavgat? Dat is naar de markt, een bezoek aan de moskee, een boottochtje op de rivier richting zee (niet zo interessant) inclusief drankjes en lunch, een bezoek aan de juwelier in Side. Aardig maar voor 35 euro p.p. wel wat (te) duur. En je mist dus Side, met de opgravingen en het museum. Overigens is er een stukje wel heel toeristisch Side, dus winkeltjes, restaurantjes en natuurlijk legio juweliers. Huur een scooter of jeep en trek daar zelf mee het achterland (de bergen) in, dat is héél leuk en kost minder. Een scooter 8 euro en een jeep 15 euro per dag, of minder bij meerdaagse huur, wel exclusief de benzine natuurlijk. Veel plezier gewenst!

hmmm oke we zullen zien…als ik het zo lees dus niet echt een aanrader ( manavgat )?!

bedankt !

heb je nog een aanrader ? vorig jaar zijn we naar de watervallen in Antalya geweest, Aspendos en Side.

Groetjes Dicle

We waren (mijn vrouw en ik) voor het eerst naar Turkije en aan de Riviera was het voorjaarsweer (naar onze begrippen gerekend dan). Op de dag van aankomst was het werkelijk noodweer, hagel, onweer en wolkbreuk. Maar daarna was het redelijk weer, af en toe een uitschieter naar 20 graden en ook wel twee wat regenachtige dagen.
Er zijn maar heel weinig excursies in de winter, via de reisorganisatie was de dagtrip Manavgat de enige. Overigens kan je ter plaatse wél met en boot de rivier op, richting waterval. Dat hebben we niet gedaan omdat we weten dat er 's winters niet zoveel waterval is te verwachten. De tochtjes die we zelf hebben gemaakt met scooter en jeep de bergen in waren veel leuker en ook heel indrukwekkend. De bevolking is vriendelijk en gastvrij. We hebben zelfs mee mogen eten van de zelf gevangen zeevis met brood en thee, van enige financiele bijdrage wilde men totaal niets weten. Met een van de mannen heb ik een leuk gesprek gehad in het Engels. Huur bij mooi weer een motor/scooter of auto/jeep en ga van de kust het binnenland in. Zorg ervoor de bergen bijtijds te hebben verlaten want er is geen vangrail en slechts hier en daar zijn de bochten goed met fluorescerende borden aangegeven. En het is er natuurlijk héél rustig en stil! Side heeft een leuk museum (overkoepeld Romeins badhuis). Helaas

oke bedankt !

hmm ik ben benieuwd , kom al enige jaren in Alanya maar dit is de eerste keer in de winter.
en momenteel ziet het weer er als wij er zijn niet best uit :frowning: hopelijk valt het mee…

Helaas (even de andere editor) hebben we het amfitheater overgeslagen, het leek ons niet interessant voor wéér 10 YTL p.p. Daar hadden we achteraf toch spijt over gekregen.
Achteraf hadden we voor alle museumbezoeken misschien beter een Muze-(museum)kaart kunnen kopen. Wat dat kost? Geen idee, maar ik neem aan dat (in totaal) goedkoper zou zijn, want we hebben ook toegang betaald voor de burcht en het museum in Alanya en ook de druipsteengrot en de Rode toren. Dus…misschien is het wél een tip. Voor de rest, we hebben het daar wel gezien, ten oosten en westen van Alanya, want het is een grote bazar. Het was leuk voor 11 nachten, er 10 dagen te hebben rondgezwalkt en we hebben het daar eigenlijk wel gezien. Aan de kust één gordel van hotels en 's zomers willen we daar niet zijn. Het was leuk en ook wel spannend en bijzonder. Maar de volgende keer gaan we beslist naar een andere streek. Het is leuk om koffie te drinken in de enige brouwerij van Alanya (aan de haven, vlakbij de Rode Toren) je krijgt er dan twee (kleine) glazen bij van het aldaar gebrouwen bier, met uitzicht op de koperen ketels. Veel plezier en maak er zelfs iets van.

daar zijn wij wel geweest amfitheater, geweldig !
klopt overal entree , wij zijn vorig jaar ook naar de burcht , rode toren en de druipsteengrot geweest…
ja in de zomer is het megatoerisme haha…en erg warm maar daar heb ikzelf geen moeite mee.
de brouwerij ik zal het proberen te onthouden :slight_smile:

dank je ! dat zal denk ik wel lukken en hopelijk zit het weer ook een beetje mee.

Groetjes !

Een muze-kaart is alleen voor mensen met de Turkse nationaliteit en kan dus niet door buitenlanders aangeschaft worden.

Hey Peterleo,

Wanneer je eens wat anders zoekt dan Alanya, kijk eens naar Ölu Deniz bij Fethye.
Zon, zee en strand, maar daarnaast ook natuur en cultuur.

Saklikent om lekker te veroeven wanneer het heet is en Kayaköy, de verlaten stad en Fethye als zeer leuke grotere plaats wanneer je wilt winkelen, uitgaan en vanwaar je goed kunt duiken en Lycische graftombes te zien zijn.

Ölu Deniz is nog lekker gezellig zelfs winter is daar nog leuk.

Greetz,

Flyboy:wereld: