eVisum Kenia

Hallo,

Ik heb begin vorige week een evisum aangevraagd voor Kenia op http://www.ecitizen.go.ke/ Ik vraag me af of dit gelukt is. De betaling is wel geslaagd, dit kan ik terugzien op de website. Echter staat mijn aanvraag nog op exact dezelfde status als het moment dat ik ‘m aangevraagd heb. Ik heb geen mail oid ontvangen met een document wat ik kan uitprinten… het betreft een transitvisum. Ik lees vaak dat mensen binnen 2 dagen maar uiterlijk een week al een visum ontvangen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Inge

Ik heb het transit visum gewoon on Arrival
gekocht; e_visum werkt niet goed.

ik begrijp dat je een e-visum hebt aangevraagd, en je betaling is gedaan ?

als het goed is het je een account aangemaakt, daarin staat je e-visum,
die kun je vanuit je account uitprinten.

er kan iets in het proces fout zijn gegaan b.v de foto van je paspoort was een te groot bestand
dat heb ik eens ergens gelezen, maar weet het niet precies

als het niet lukt kan je een e-mail sturen met je vraag

http://evisa.go.ke/evisa-helplines.html

succes

Bedankt voor je reactie!

Kan dit nog aan de grens? Ik lees nl overal dat dit sinds september 2015 niet meer mogelijk is om een visum aan de grens te kopen…

Bedankt voor je reactie!

Kan dit nog aan de grens? Ik lees nl overal dat dit sinds september 2015 niet meer mogelijk is om een visum aan de grens te kopen…

Bedankt voor je reactie!

De betaling is voldaan, onder het kopje ‘bill status’ staat ‘paid’ dus dit zal in orde zijn.

Ik heb inderdaad een account aangemaakt. Onder de tab ‘applications history’ staat mijn aanvraag. Is dit alles wat ik nodig heb? Ik kan nergens vinden of dat ik toestemming heb. Heb ook geen mail oid ontvangen maar weet dus niet of ik dat moet verwachten of niet. Bij andere visumaanvragen moet je normaliter veel meer documenten aanleveren en krijg je daarna ook een officieel document waarin duidelijk dat je het visum toegewezen hebt gekregen. Dat mis ik hier, vandaar mijn twijfels of dit voldoende is…

Ik had via de site een soort chatfunctie gevonden en via die weg contact proberen op te nemen. Dit is nu een week geleden en tot op heden nog geen respons dus hier verwacht ik niet veel meer van. Ik zal er nog een mailtje achteraan doen via de link die je me hebt gestuurd.

Bedankt!

Als het goed gegaan is heb je wel aanvullende documenten aan moeten leveren zoals foto.kopie pasport en reisplan
Het verwarrende is dat je geen melding onyvangt dat het visum er is maar dat zelf moet zien op je site
Is die er dan kun je het visum printen

Ik heb dit ook al enige keren gedaan en de 1e keer keer was voor mij ook best wel verwarrend.
Als je inlogt op eCitizen dan moet je naar Department of Emmigration Services en als bij de kop Approval “issued” staat dan is deze behandeld en kun je jou aanvraag openen, uitprinten, meenemen en afgeven bij de douane. In het vliegtuig krijg je vaak nog een een invoerverklaring deze lever ik ook altijd in.
We zijn in november nog geweest en toen kon je ook gewoon een visum aanvragen bij de douane.
Onze ervaring is dat de rij met eCitizen meestal korter is en sneller gaat. (mits je je in de juiste rij gaat staan)

Help ik heb vorig jaar een visa aangevraagd voor mijn vriendin deze werd ook na bezwaar bij de Ind gemaakt afgewezen . Ik stond voor meer garant dan ik moest volgens de bereidverklaring. De grooste reden bang dat mijn vriendin hier illegaal na einde visa zou blijven.!!!wie heeft goede ervaringen of weet b.v een advocaat of belangen behartigen die mij support geeft . Mogelijk dat ik zelf eind mei begin juni naar Kenya ga. De reis reden is mijn vriendin ontmoeten ik wil geen hotel maar een appartement huren in de buurt van Kisumu. Bij voorbaat dank voor uw reactie. Hein Freyee.

Het is belangrijk aan te kunnen tonen dat ze een reden heft terug naar Kenia te gaan na haar verblijf in Nederland. Wanneer ze een baan heeft, zou ze een brief van haar werkgever moeten vragen waarin staat dat ze voor die periode toestemming heeft om afwezig te zijn en wanneer ze terugkomt ze weer verwacht wordt daar te komen werken. Verder kunnen als geldige reden van terugkeer schoolgaande kinderen gelden of bezit van land/huis oid. Laat haar dit kunnen bewijzen, dat ze echt terug naar Kenia zal gaan en het zal een stuk beter verlopen.

Houdt er rekening mee dat er helaas ook heel veel Afrikanen uit zijn op een relatie met een Europeaan juist voor een visum of hun portemonnee. Daarnaast moet je je goed realiseren dat garant staan voor iemand ook verkeerd kan uitpakken. Ik ken helaas veel verhalen waar dit flink mos is gegaan. Zowel met opzet als zonder opzet. Zo eens het treurige verhaal gehoord van een man die zijn vriendin op bezoek had laten komen naar Nederland. Vriendin werd ernstig ziek tijdens het verblijf. Het bleek om een ziekte te zijn die al voor haar vertrek uit Kenia in haar lichaam zat. Ze kwam uiteindelijk te overlijden. De verzekering betaalde niet uit, want de ziekte was er al voor vertrek uit Kenia en de mam bleef zitten met zijn grote verdriet plus torenhoge ziekenhuisschulden.
Dit was dan zonder opzet, maar er zijn ook zat verhalen waar je echt niet blij van wordt als jou dat overkomt.
Bedenk je dus goed of je echt je vriendin wel naar Nederland wilt halen voordat je haar uberhaupt ontmoet hebt en zeker bent van haar intenties (en nee, die kan je nu gewoon nog niet weten)

Sorry als ik te direct reageer, ik blijf nu eenmaal een Nederlandse, ook al woon ik al 6 jaar in Kenia. Het is als goedbedoeld advies bedoeld.

Dank je wel voor jou helder advies , !stel het zeer op prijs.
Ze werkt voor zichzelf, Jane heeft geen kinderen. Ze had de vorige keer betaling bewijzen van de huur van haar huisje en marktkraam meestuurd ook een verklaring dat ze voor het verstrijken van de eind datum visa weer terug zou gaan naar Kisumu.Ik ben nu voornemens in juni /juli naar Kenya te gaan . Nogmaals dank en een fijn weekend toe gewenst. Gr Hein