Everest panorama trekking, hier regelen of daar regelen??

Hallo Allemaal

Ik ga binnenkort naar Nepal. Ik wil daar onder andere de Mount Everest zien, ik wil geen Basecamp trekking, maar een panorama trekking. Moet ik dat van hier regelen of kan ik het beter daar regelen??

Groetjes
Leonie

Is dat zo’n soort trekking?
Ik heb er even eentje geleend van een reisbureau. Als je dit wilt doen en niet me je bagage wilt lopen (zou ik aanraden, klim naar Namche is met een daypack al zwaar genoeg) dan zou ik gewoon een burau aanschrijven om vast wat te regelen. Als je veel tijd hebt in Kathmandu kan je het daar wel doen maar ook voor een bureau is het handig van te voren te weten wat er geregeld moet worden.

Kijk bij de bureaus in Nepal of ze zijn aangesloten bij TAAN, dan weet je dat ze betrouwbaar zijn en dat ze goed voor personeel/dragers zorgen (verzekering en zo). Op de site van TAAN zie je wie er allemaal lid zijn.
**Day 01/ **Katmandu (1310m/4298ft). Our airport representative will be received you at the airport and transfer to Hotel. It is 7km and takes about 10 minutes. O/N at hotel, B & B plan
**Day 02/ An early morning to Lukla from Kathmandu and trek to Phakding. (2610mtrs/8563ft). Flight 30 minutes and walking 3 hours. O/N at guest house, ** FB plan
**Day 03/ **Trek to Namche Bazaar (3440m/11286ft). walking 5:30 hours. O/N at guest house, FB plan
**Day 04/ **Acclimatization day at Namche Bazzar. walking 5 hours, O/N at guest house, FB plan
Day 05/ Trek to Tengboche(3860m/12664ft). walking 5 hours. O/N at guest house, FB plan
**Day 06/ **Trek to Namche Bazaar (3440m/11286ft). walking 6:30 hours, O/N at guest house, FB plan
**Day 07/ **Trek to Phakding (2610m/8563ft). walking 5 hours, O/N at guest house, FB plan
**Day 08/ **Trek to Lukla(2840m/9317ft). Walking 3:30 hours, O/N at guest house, FB plan
**Day 09/ **An early morning 7.00 am flight to Kathmandu. O/N at hotel, B & B plan
Day 10/ Departure from Nepal.

1 like

Bericht verwijderd. De naam die er onder stond blijkt niet de naam van de schrijver te zijn.

.

Ik zou het echt ter plekke gaan regelen. Vaak goedkoper. Je kan zelf kijken wat interresanter en beter geregeld is. Er zitten tientallen burotjes in Kathmandu.

Best ter plaatse regelen. Voorzie genoeg tijd hiervoor. Er zijn gidsen en dragers in overvloed.

Zoek alvast wat rond op het net naar verhalen van klanten. Luister niet te veel naar agentschappen die zichzelf verkopen als de beste. Ze vinden zichzelf natuurlijk allemaal de beste.