Eventjes jullie kennis testen...

Aan welk van de onderstaande landen grenst Cambodja wel…? [poll]

Voor de liefhebbers…Wat is je ervaring in dit land?

OK, en de volgende keer een moeilijke graag :stuck_out_tongue:

Mijn ervaring in dit land: schokkend vanwege de vele invaliden ten gevolge vd landmijnen, schokkend vanwege de verhalen over het Khmer regime, schokkend vanwege de vele bedelaars.
Maar … authentiek land waar het toerisme haar stempel nog niet te zeer heeft gezet (behalve Angkor Wat) en zeer gewillige en fotogenieke bevolking.

http://img209.imageshack.us/img209/4452/pict02417yz.jpg http://img209.imageshack.us/img209/91/pict03614ly.jpg

Wauw…mooie foto’s, uhm Jeroen, nu alweer een moeilijke vraag? het is pas de eerste die je goed hebt beantwoord:lie:

Nou ik ben het ermee eens dat de vraag wel wat moeilijker kan, is natuurlijk een intikkertje voor de mensen die er geweest zijn.

Kohraya, wat weet je verder over het toerisme daar? Ik vraag me al een tijdje af of ze daar en hoe ze de toerismestroom stimuleren. Worden er wel reizen aangeboden en waarnaartoe?

HP

Hey Harry,
Het toerisme in Cambodja is flink in opkomst, helaas. Maarja ik kan niks zeggen want ik was een van de vele die ook het land heeft doorkruist. Ik heb er zelf door gebackpacked en dat is goed te doen. Er komen steeds meer gebieden op de kaart waar je heen kunt gaan. Helaas wordt Angkor Wat een soort Euro Disney. Toen ik er anderhalf jaar geleden was deed er zelfs een gerucht de ronde dat het bedrijf wat angkor wat beheert (en daar ontiegelijk veel geld aan verdient) is gesprek was met een koreans bedrijf voor elektrische autootjes te verhuren (weet niet of het waar is)!!! Er worden dus zeker reizen aangeboden, maar over wat soort reizen heb je het dan, groepsreizen ofzo? (als je dat bedoelt kun je o.a. eens kijken op www.djoser.nl)

Hoi,

Hoe zit het met de accommodaties daar, zijn er ook hostels te vinden

Er zijn meer als genoeg heel erg goedkope hotels waar je voor een paar $ een eigen kamer hebt of een tweepersoons kamer met badkamer. Je kunt ze trouwens in alle prijsklasses vinden. Als je ergens een bus uitstapt wordt je ontvangen door vele taxi busjes en motors die je maar al te graag naar een hotel willen brengen, kijk daar wel mee uit ze brengen je meestal niet naar de goede hotels maar naar de hotels waarvoor zij de meeste provisie krijgen. Het beste is dan ook om van te voren een hotel uit te zoeken in je reisgids en daar heen te gaan.