Even voorstellen...

• Reizen, vakantie of emigratie? Alle drie
  • Hoe heet je en waar woon je? Mijn naam is Daphne en ik woon in Düsseldorf
  • Verliefd, verloofd, verloren? Een verloren liefde
  • Welke landen heb je al bezocht? Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Tsjechië, Italië, Hongarije, Marokko, Indonesië, Portugal, Spanje, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika
  • Welke landen staan bovenaan je lijstje om nog te bezoeken? Zuid-Afrika, Amerika, Argentinië, IJsland, Zweden, Mexico en de rest van de wereld
  • Naar welk land wil je nooit meer? Kan ik niet bedenken
  • Wat is het vreemdste souvenir dat je ooit hebt meegenomen? Hahahah, dat is privé. Dat heb ik ooit van iemand gekregen, niet zelf gekocht.
  • Wat is het leukste dat je in het buitenland hebt meegemaakt? **Een kampvuur op het strand tijdens zonsondergang met een fles en met een gitaar. Wachten tot de zon je vertelt dat je de hele nacht op het strand hebt gezeten. **
  • Wat is het ergste dat je in het buitenland hebt meegemaakt? Tsunami december 2004 in Indonesië, inbraak in Zuid-Afrika.
  • Mijn favoriete luchtvaartmaatschappij is…** Lufthansa**
  • Mijn favoriete luchthaven is…** Schiphol, het is een gevoel van thuiskomen. Ik heb er ook gewerkt, dus ken het daar op mijn duimpje. Mallorca, vooral door de Ensaimadas.**
  • Mijn favoriete land is… Spanje om te wonen, en ik ben verliefd op Zuid-Afrika
  • Mijn favoriete stad is… Barcelona, Cultuur en strand dicht bij elkaar.
  • Mijn favoriete reisorganisatie is… Geen idee, ik boek altijd alles zelf (vluchten, accommodatie en excursies)
  • Wat zijn je hobby’s? Korfballen, feestjes geven en vieren. Reizen voor mensen uitzoeken, ik kan daar uren mee bezig zijn dat geeft mij een voldaan gevoel.
  • Wat wil je verder nog kwijt?

Hallo Daphne, welkom op Wereldwijzer!

De Tsunami meemaken lijkt me inderdaad een vervelende ervaring die je lang bij zal blijven. Gelukkig heb je genoeg gereisd om ook positieve dingen mee te dragen, zoals met een kampvuur op het strand. Je zult ook vast wel je weg vinden op de site en anders kom je maar met vragen.

Groetjes, Leontien

Okee, laat nog eens wat meer over mijzelf vertellen. Op dit moment bet ik mijn studie Internationaal Toeristisch Management aan het afronden. Ik ben voor stages al naar Spanje en Zuid-Afrika geweest en ik woon nu in Duitsland. Tot het einde van het jaar blijf ik sowieso, daarna ga ik voor een maand terug naar Zuid-Afrika en dan ligt mijn hele wereld open.

Misschien dat ik naar Nederland kom of weer naar de oosterburen vertrek. Dat ligt een beetje aan de arbeidsmogelijkheden. En als ze in een ander land beter zijn dan in Nederland of Duitsland, pak ik mijn koffer en vertrek ik daar naar toe. Eigenlijk ben ik niet echt een honkvast persoon. Waarschijnlijk heb ik dat van mijn vader die nu bijna 30 jaar in het zelfde huis woont, maar daarvoor 20 keer is verhuist zowel naar het buitenland als binnen Nederland.

Toch moet ik erbij vertellen dat het lastig is om vriendschappen te onderhouden als je steeds in het buitenland zit en dat ik daarom graag een weekje bij mijn ouders blijf zo nu en dan.

Meestal beslis ik binnen 5 minuten of ik naar het buitenland ga, en waar ik dan naar toe moet gaan. Toen ik bijvoorbeeld naar Zuid-Afrika ging. Tijdens een soort beurs kwam ik deze mogelijkheid tegen en wist meteen dat ik dit ging doen, nog geen 5 minuten later belde ik mijn moeder op met de mededeling dat ik mijn nieuwe stage had gevonden in Zuid-Afrika. Zij was hier niet geheel blij mee, maar als er eenmaal een idee in mijn hoofd zit komt het er niet meer uit.