Even voorstellen

Op deze pagina heb ik mij geregistreerd omdat ik van reizen houd en dit ook regelmatig doe, met name verre reizen en stedentrips.

Mijn laatse verre reis was naar Mexico en leukste was naar Maleisie.

Er zijn nog heel wat landen die ik graag wil zien…

Ja? Kom je mij ook een keertje opzoeken in Kenia dan :wink:

Via Wereldwijzer app

Hoi Adil, welkom op Wereldwijzer! Kijk lekker even rond op het forum en wie weet vind je wel inspiratie voor een nieuwe reis…

Hoi Marriette, Afrika staat zeker ook op mijn lijstje. Kenia/Tanzania en Zuid Afrika trekken mij aan.

Maar jij woont daar dus? Welke periodes kan ik t beste Kenia bezoeken?

• Updated - - -

Thanks Zaan!

• Updated - - -

Thanks Zaan!

• Updated - - -

Thanks Zaan!

• Updated - - -

Thanks Zaan!

Hi Adil!
Voor Kenia heeft eigenlijk elk seizoen wel wat moois te bieden. De afgelopen 3 maanden en komende maand is het heet en droog aan de kust, wat ervoor zorgt dat dieren in bijv. Tsavo East en West gemakkelijker te vinden zijn, omdat ze zich verzamelen rondom de weinig drinkplaatsen die er nog zijn. Mei/juni is het regenseizoen, wat kan betekenen dat het dag in dag uit keihard regent, maar het kan ook zo opeens weer supermooi weer zijn met die rare klimaatveranderingen… Deze periode zijn er vaak ook veel muggen. Dit kan dus een mindere periode zijn. Wel zijn de prijzen dan doordat het regenseizoen is en dus laagseizoen, extreem laag!
Juli augustus zijn hier weer enorm hoogseizoen, de temperatuur is ietsje aangenamer (lees minder heet, maar nog steeds warm), en in de Masai Mara is dan de grote migratie van de gnoes over de Mara rivier naar Serengeti in Tanzania. Een ware trekpleister omdat miljoenen dieren tegelijk de rivier over willen waar krokodillen al klaarliggen voor een lekker hapje en de grote roofdieren langs de kant ook goed in de gaten houden welke prooi zij het beste kunnen kiezen. Gegarandeerd spektakel dus!
In november is het ook weer regenseizoen, maar dan van de jorte regens. Meestal regent het dan alleen s nachts en s ochtends eventjes en als er overdag al regen valt is dit een hevige korte bui en heb je daarna weer een strakblauwe lucht.

Ik woon hier inderdaad. Ik woon in Ukunda, aan de zuidkust van Mombasa. Dus mocht je deze reis gaan maken, neem dan zeker contact op! Ik denk dat ik je wel kan helpen met een mooie planning en als je dat leuk vind ook met wat meer lokale uitstapjes, zoals een overnachting in een dorpje van de Duruma-stam!
Zie ook mijn facebooksite: Experience the real Kenya | Facebook

Zonnige groetjes!

Via Wereldwijzer app

4x bedanken is wat overdreven hoor :wink: