Even voorstellen

Even voorstellen.
Mijn naam is Ad, ik ben 64 jaar en sinds 2 jaar met vroeg-pensioen.
Ik heb sinds mijn 25e jaar veel naar verre bestemmingen gereisd, o.a. Mexico 2x, Peru, Bolivia, VS, Egypte, Israel, India, Nepal, Indonesie, Burma, Cambodja en Thailand div.x.
Eind bebruari 2014 verkoop ik ons huis en wil dan naar Thailand verhuizen.

m.vr.gr, Ad Lous

Hoi Ad,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al aardig wat landen bezocht in het verleden,las ook je emigratie plannen naar Thailand.
Als ik je een paar tips kan geven Ad,het verstandigste zou zijn dat je eerst een jaartje probeerd.
De eerste maanden wordt alles immers door een roze bril gezien en dan slaat vaak de verveling toe.
Wat betreft de nodige visums,Thailand kent meerdere soorten visums, waarvan de Non-Immigrant visum voor 3 maanden of een jaar de meest voorkomende is. Ben je ouder dan 50 jaar, dan kun je dat visum laten omzetten in een zogenaamde Retirement Visum.
Indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd een berichtje posten op het Thailand Forum
Succ6 nog met je emigratie plannen,Ad!
groet,georgessiam.:chin:

Bedankt georgessiam, voor je berichtje aan mij.
Ik ben van plan zo’n non immigrant visum voor een jaar aan te vragen.
Volgens mij moet je dan elke 90 dagen het land even verlaten, om dan gelijk weer terug te keren voor een volgende periode van 90 dagen.
Heb je daar ervaring mee, of weet je daar meer van.
Ik was van plan om dan ergens de grens over te gaan,maar weet nog niet waar. Ken je grensplaatsen daarvoor?
Ik ga wonen bij de familie van mijn thaise vrouw in een dorp bij Surin (noord-oostelijk van Bangkok) liggend tussen Nakhon Ratsasima (Korat) en westelijk van Sissaket.
Kun je mij daar meer over vertellen?
nb. ik ben al vele kern in Thailand geweest > 30x

Met vriendelijke groet,

Als je visum Thailand bijna afgelopen is kan je het best een zogeheten visa run maken. Hiervoor moet je even de grens van Thailand overgaan.
Vele plaatselijke reisbureaus(Korat) die deze visa runs aanbieden
Men rijd 's morgens vanaf 6 uur ontbijt (inbegrepen) en om 6.45 uur vertrek met maximaal 6 personen in een mini-van (inbegrepen).
Na 3,5 uur rijden kom je aan de grens en je verlaat Thailand.
Na 2 minuten lopen kom je aan bij de Cambodiaanse grens en daar regelt de ‘host’ de Cambodiaanse visa, Cambodiaanse inreisstempel en Cambodiaanse uitreisstempel (inbegrepen).
Tijdens het wachten op de stempels kun je nog even gaan shoppen en kun je weer iets van je THB 2500 terug verdienen.
Vervolgens zorg je dat je in de tussentijd de Thaise arrival/departure card ingevuld hebt en ga je Thailand weer in.
Afhankelijk van het al of niet hebben van een visum (en welk visum natuurlijk) krijg je varierend van 15 -360 dagen “permission of stay”.