Hallo allemaal,
Ik ben Andrea en ben al zoekend naar info over Madagaskar hier terecht gekomen. In november gaan we daar namelijk een paar weken heen en zijn druk aan het voorbereiden.
In het verleden ben ik, samen met mijn man, een aantal keren in Zuid Afrika ( met Lesotho en Mozambique) geweest waar we zelf met een camper rondtrokken.
Verder ook in Oeganda de Gorilla’s bezocht en op Ngamba Island gelogeerd waar de chimps worden opgevangen. Met deze dieren lopen en knuffelen en ze dragen is een geweldige ervaring!
India was ook indrukwekkend en Borneo is prachtig. Helaas is de ontbossing daar in een rap tempo bezig. De mooiste duik en snorkelplek is tot nu toe daar geweest: het eiland Sipadan. Je slaapt dan op een ander eiland Mabul
Maar Egypte blijft toch ook onze favoriet wat dat betreft.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere reizigers die naar Madagaskar zijn geweest, ook de voorbereiding is al zo leuk!!
Hoi Andrea,welkom op wereldwijzer!
Nou Madagascar is goed zelfstandig met het openbaar vervoer te doen. Houd er wel rekening mee dat het niet altijd even comfortabel is en dat op sommige stukken niet elke dag een taxi-brousse vertrekt. Maar de vriendelijke bevolking en mooie natuur zorgen ervoor dat het een onvergetelijke vakantie zal worden.
Indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd een berichtje posten op het Madagascar Reisforum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met de voorpret,Andrea !
groet,georgessiam.