Ik ben John Roubos en ben ik de gelukkig omstandigheden dat ik aankomende woensdag met mijn gezin voor
omstreeks twee weken naar Thailand op vakantie ga.
Tijdens één van mijn zoektochten op internet ben ik op dit forum terecht gekomen en verwacht
hier wel wat nuttige informatie te vinden.
Ik hoop wat informatie te vinden over het binnenlands reizen.
Bezienswaardigheden.
Gebruik van telefoon of een locale kaart kopen.
Hoi John,welkom op wereldwijzer!
Lucky you,dat je op vakantie gaat naar Thailand,zelf zou ik normaal deze maand in Thailand vertoeven,maar door mijn operatie is alles in duigen gevallen.
Reizen in Thailand is erg gemakkelijk en relatief goedkoop ,een modern netwerk van snelwegen,de bus brengt u in elke uithoek van Thailand.
Iedere stad en vrijwel ieder dorp heeft een busstation of busverbinding.voor toeristen bestaan soms speciale busverbindingen.
De eilanden in Thailand zijn makkelijk te bereiken per ferry (catamaran , speedboot of expresboot).
Voor de binnenlandse vluchten kan je gebruik maken van betrouwbare airlines zoals Air Asia, Bangkok Airways en Thai Airways alsook Nokair.
Om hoge belkosten met het Nederland te voorkomen, kan je een prepaid kaart kopen in Thailand.
Ga naar een Thaise Telecom-shop of naar één van de vele 7/11 winkelsen koop daar een Thaise Sim-Card of Starters-pakket (bijvoorbeeld van One-2-Call). Kost ongeveer 350 Baht met 50 Baht beltegoed, of 700 Baht met 300 Baht beltegoed.
Laat de Card door de verkoper installeren en stuur al uw relaties in Nederland uw Thailand-nummer per SMS.
Indien je nog vragen hebt dan kan je die altijd stellen in het Thailandforum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met je voorbereidingen !
groet,georgessiam.