Even voorstellen

Hee, ik ben Corné en ben 18 jaar oud.

Dit jaar/volgend jaar ben ik van plan om een aantal maanden tot een halfjaar naar het buitenland te gaan.

Ik ben helaas nog niet echt ver geweest, maar wil dit dus juist gaan doen. Deze landen heb ik al wel gezien:
Frankrijk, Belgie, Luxemburg, Duitsland, Engeland en (Noord-) Ierland.

Graag zou ik naar Australië of Nieuw-Zeeland gaan, maar heb geen idee hoe groot mijn budget is. Daarom zal ik eerst de komende hard gaan werken.

Ook Noord-Amerika lijkt me fantastisch mooi, al heb ik nog geen idee hoe ik dit voor elkaar ga weten te breien.

Tot op het forum!

Groetjes,
Corné

Hoi Corné,welkom op wereldwijzer!
Nou je kiest er wel een mooi land om op vakantie te gaan Corné !
Elke reisplanning begint echter met heel veel reisboeken lezen, gidsen van reisorganisaties doorsnuffelen, surfen op internet en meelezen op verschillende fora
Mijn tip: concentreer je op de oostkust van sydney richting cairns en zo ook de warmte tegemoet. Melbourne kun je vliegen vanuit sydney (tiger is goedkoop) en daar de Great Ocean Road vanuit boeken. Als ik jou was zou ik een mini traveller kopen sydney-cairns bij greyhound en terug vliegen naar sydney (als je vroeg bent goedkoop bijv met virgin). Tips aan de oostkust zijn Fraser island, whitsundays, GBR in cains en verder moet je maar bekijken waar je nog tijd voor hebt.
Indien je nog vragen hebt over Australie dan kan je altijd terecht in het Australieforum hier op wereldwijzer!
Onverstoorde rust, interessante wildlife (kiwi’s, dolfijnen, walvissen tot pinguïns), een ongeschonden natuur en een authentieke Maori-cultuur, dit is in een notendop wat Nieuw Zeeland u te bieden heeft en wat dit land zo bijzonder maakt,Corné !
Zelfde senario,je kan altijd met je vragen terecht in het Nieuw Zeelandforum alsook de ervaringen lezen van anderen.
Veel suc6 nog in al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Corné!
groet,georgessiam.