Even Voorstellen!

Hallo allemaal,

Ik ben Corina Zuijderduijn en ik ben op dit moment op zoek naar iets in Italie. Dit omdat ik daar eigenlijk van eind mei tot begin september naartoe zou gaan maar er iets tussen is gekomen.
Dus ik wil een nieuwe start maken!

Ik ben al geweest in Engeland (april 2010 - juli 2010) en ik heb ook gewerkt in Zwitserland (december 2010 - maart 2011).

Dus als jullie tips hebben voor werk in Italië, ik hoor ze graag! (:

Groetjes,
Corina

Hoi Corina,welkom op wereldwijzer!
Als je in Italië gaat werken, moet je er wel voor zorgen dat je sociale zekerheid in orde is. Daarom moet je, voordat je aan het werk gaat, een ziektekostenverzekering afsluiten. Als je in loondienst gaat, meldt de werkgever je aan bij het INPS (Istituto Nazionale della Previdenza Sociale), het Nationaal instituut voor de Sociale Zekerheid. Ben je zelfstandig ondernemer, dan zul je deze stap zelf moeten ondernemen. Om in Italia [Italië] in aanmerking te komen voor het ziekenfonds, Servizio Sanitario Nazionale, SSN, moet je aan een aantal voorwaarden voldoen. Zo moet je onder andere kunnen aantonen dat je in Italia [Italië] premies afdraagt aan het sociale verzekeringsstelsel. Het ziekenfonds vraag je aan bij de Agenzia Sanitaria Locale (ASL). Voor deze aanvraag heb je nodig:

je verblijfsvergunning
een geldig paspoort
werkgeversverklaring met de datum van indiensttreding en een verklaring van het INPS
pasfoto’s
je codice fiscale, fiscaal nummer
als je studeert een bewijs van inschrijving van de onderwijsinstelling.
Indien je nog vragen hebt kan je die stellen in het Italieforum hier op wereldwijzer! of deze link :hier aanklikken
Suc6 nog met je toekomstplannen Corina !