Mijn naam is Manrica en woon nu al zo’n drie jaar op Sicilie. Ik heb een
vraag aan een ieder die mij kan helpen en het gaat over het volgende.
Ik ben van plan om in januari af te reizen naar Nederland. Je kent het wel even je ouders opzoeken, je vrienden etc. etc. Aangezien ik van plan ben
om twee, drie maanden te blijven dacht ik dat het wel leuk zo zijn om voor
een maand of twee (drie) in ieder geval niet langer wat werk te zoeken via een uitzendbureau om overdag toch bezig te blijven zullen we maar zeggen.
Nu heb ik een postadres in Nederland en ook nog een Nederlandse
bankrekeningnummer en fiscaalnummer. Het enige wat mij ontbreekt, is laten we zeggen, “het ziekenfonds”. Als ik in Nederland, voor deze korte periode, wil komen werken wat moet ik dan exact doen om geen problemen te krijgen en kan ik wel in Nederland komen werken voor deze korte periode. Ik ben in Italie uiteraard gewoon medisch verzekerd. Kan iemand mij helpen en uitleggen hoe dat dit exact in zo’n geval werkt?
Alvast bedankt voor de moeite!
Arrivederci
Manrica
dacht zo
Mijn naam is Manrica en woon nu al zo’n drie jaar op Sicilie. Ik heb een
vraag aan een ieder die mij kan helpen en het gaat over het volgende.
Ik ben van plan om in januari af te reizen naar Nederland. Je kent het wel even je ouders opzoeken, je vrienden etc. etc. Aangezien ik van plan ben
om twee, drie maanden te blijven dacht ik dat het wel leuk zo zijn om voor
een maand of twee (drie) in ieder geval niet langer wat werk te zoeken via een uitzendbureau om overdag toch bezig te blijven zullen we maar zeggen.
Nu heb ik een postadres in Nederland en ook nog een Nederlandse
bankrekeningnummer en fiscaalnummer. Het enige wat mij ontbreekt, is laten we zeggen, “het ziekenfonds”. Als ik in Nederland, voor deze korte periode, wil komen werken wat moet ik dan exact doen om geen problemen te krijgen en kan ik wel in Nederland komen werken voor deze korte periode. Ik ben in Italie uiteraard gewoon medisch verzekerd. Kan iemand mij helpen en uitleggen hoe dat dit exact in zo’n geval werkt?
Alvast bedankt voor de moeite!
Arrivederci
Manrica
Wellicht dat je mij kunt helpen, althans ik hoop het. Mijn Italiaanse vriend wil naar Nederland komen , in eerste instantie drie maanden. Hij wil hier werken en en evt in de toekomst bij mij blijven wonen. Weet jij welke wegen bewandeld moeten worden om hier te werken.