Ik ben Monique, 25 jaar en ik woon in Groningen.
Ik ben vorig jaar afgestudeerd en ben direct gaan werken, maar had ondertussen wel aldoor reizen in mijn achterhoofd. Daarom ga ik in mei 3 weken rondreizen door Italië, heel veel zin in natuurlijk! Dit is mijn eerste solo-rondreis dus ben ook heel benieuwd hoe ik het zal ervaren.
Tijdens zomervakanties ben ik in België, Spanje, Portugal en Griekenland geweest, maar Amerika, Australië en Indonesië staan sowieso nog op mijn lijstje.
Ik hoop dat ik op dit forum tips en ideeën kan opdoen voor mijn reis in mei en voor toekomstige reizen.
Hoi Monique,
Welkom op wereldwijzer,
Geweldig dat je 3 weken gaat rondreizen in Italie,misschien zoek je nog goedkope hostels in Rome,
dan kan je deze link misschien eens bezoeken?
Rome is eigenlijk de plek om te shoppen, met design winkels en warenhuizen verspreid door de hele stad. Ook kunst- en antiekwinkels zijn er in overvloed en u hoeft zich dan ook geen zorgen te maken dat er te weinig aanbod is.
Wel moet hierbij gezegd worden dat het shoppen in Rome niet goedkoop is, maar met wereldberoemde merken is dat vaak het geval.
Indien je wat rustig wilt uitrusten in één van de parken in Rome na je inkopen,dan kan je altijd naar het Villa Borghese,het is het grootste park in Rome en is dan ook populair onder fietsers, wandelaars en stelletjes die graag samen willen zijn. Leuk om te doen is ook het huren van een fiets.
Wat er zeker niet mag ontbreken tijdens je bezoek in Rome Monique is het Trevi fontein!!!
De Trevi fontein is een monument van formaaten neemt vrijwel het hele Trevi plein in beslag. Met een hoogte van bijna 26 meter en een lengte van bijna 20 meter, snapt u dat u hier niet aan voorbij kunt zonder deze bezienswaardigheid bewonderd te hebben.
De figuren op de Trevi fontein stellen een afbeelding van Neptunus voor die rijdt in een schelp die voortgetrokken wordt door zeepaarden. Naast Neptunus staan verder figuren die overvloed en gezondheid voorstellen.
De legende van deze fontein vertelt dat u zeker nog terug zal komen naar Rome als u een muntje achter over uw schouder in de fontein heeft geworpen.
Nou indien je nog vragen hebt over Italie,dan kan je altijd een berichtje posten in het Italie forum hier op wereldwijzer.
Suc6 nog met je reis door Italie,Monique! Zoals gewoonlijk sluit ik welkomsberichtjes af met een leuk foto (Trevi fontein in Rome)