Het was geweldig in Rome

Hallo Allemaal

3 week geleden ben ik voor werk 1 week in Rome geweest!

Het is echt een geweldige stad en we hadden heel mooi weer!

En we hadden onze eigen prive villa, dit hadden we geregeld via www.rent2enjoy.com deze website bied zeer grote villa’s en vakantiehuizen aan voor zeer scherpe prijs.

Met vriendelijke groet
Jan Schuurman

Goeiendag,
heb je namelijk ook het vaticaan bezocht ? Hoe heb je dit aangepakt (i.v.m. tickets enzo.)
Heb je nog voorstellen dat zeker de moeite zijn om te bezoeken naast de bekende monumenten want ik ga namelijk ook binnenkort naar rome!
Alvast bedankt

Ten eerste heb ik een appartement geregeld via www.rent2enjoy.com

Ten tweede een goeie aanrader dit restaurant in Rome “Rome’s Trattoria Checchino dal 1887”

Ten derde de De Sint-Pieter beklimmen dat is ook een aanrader!

Succes met je trip naar Rome!

Veel Plezier
Groetjes

Voor het Vaticaan Museum, zorg dat je vroeg bent en gewoon aansluiten en kaartje kopen
Voor Koepel Sint-Pieter beklimmen idem.
Voor Groeps-Audiëntie bij de Paus op woensdag ochtend, vanaf maandag-ochtend tickets gratis te verkrijgen bij Zwitserse Garde (zolang de voorraad strekt).

Tip: Bezoek het dak-restaurant bij het Palazzo dei Conservatori op Piazza del Campidoglio op het Capitool. Prachtig uitzicht over Rome (gratis) onder het genot van een goede koffie (cappuccino of espresso) of glaasje wijn.

Veel plezier in Rome, Elka & Twan

Let er wel op dat je je kleding aanpast! Blote armen en korte broeken boven de knie geven problemen. Dus een extra jasje en een langere broek heb je wel nodig!!
Het is zeker de moeite waard!

Hoi,
Wij hebben plannen om naar Rome te gaan volgend jaar. Maar ik lees op verschillende fora over de houding van de Italianen. Ze zijn onvriendelijk, je moet oppassen dat ze je niet oplichten in restaurants (kleine bordjes met eten, opletten bij afrekenen dat er geen dingen in staan die je niet hebt genomen. etc. etc. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel. De stad is geweldig lees ik overal maar de inwoners niet, wat is jouw ervaring?
Conny

Mijn ervaring is dat je wel op moet letten met bijvoorbeeld bonnetjes enz. Maar dat gebeurt vooral bij de hele toeristische restauranten, wat naar mijn mening ook niet leuk is om naar toe te gaan. Ik vind de Italianen een warm volk maar het verschilt natuurlijk per persoon. In kledingwinkels word vaak niet eens gedag gezegd.
Maar vaak doen ze er ook alles aan om het je naar je zin te maken in een restaurant (vooral de kleinere restaurantjes). Ik zou me zeker niet hierdoor tegen houden om naar Rome te gaan. Ook vind ik dat die negatieve punten vaak overdreven worden. Het is zo’n geweldige stad dat dat soort dingen in het niet vallen.
Ik raad ook zeker aan om in de wijken Trastevere en Monti uit eten te gaan, erg leuk en iets minder toeristisch! Echt typische Italiaanse straatjes, geweldig!
Nog een tip om ontspannen te overnachten in Rome is: www.rentalinrome.com
Je eigen appartement middenin de stad, veel ruimte en een goede prijs!

We zijn 4 jaar geleden een lang weekend naar Rome geweest. Heb niet echt ervaren dat mensen onvriendelijk waren of dat ze deden oplichten. Verder moet je goed opletten waar je gaat eten of een kopje koffie gaat eten. We hebben een kopje chocolademelk gedronken voor iets van 6 euro per kop in een cafe tegen over Pantheon, foutje. Dus hoe verder van een hotspot hoe betaalbaarder het eten wordt en hoe gezelliger de restaurantjes zijn. Ik vond Rome een geweldige stad, een echt open lucht museum. Veel te zien op loopafstand. Veel dingen ook gratis te bezichtigen, dat maakt het ook leuk.

1 like