Ik zal me even voorstellen. Ik ben niet een wereldreiziger, ik ben een duiker en een motorrijder en dat dan weer wel over de wereld heen. Daarnaast heb ik een fiets waar ik mee probeer mijn conditie op peil te houden. Mijn lief heeft gelukkig dezelfde hobby’s, dus da’s mooi meegenomen.
Reizen, vakantie of emigratie? Vakantiereiziger
Hoe heet je en waar woon je? Hans rond Rotterdam
Verliefd, verloofd, verloren? alle drie
Welke landen heb je al bezocht? Oost en West en vooral daar waar je kan duiken
Welke landen staan bovenaan je lijstje om nog te bezoeken? Dat wisselt
Naar welk land wil je nooit meer? Ben ik nog niet geweest.
Wat is het vreemdste souvenir dat je ooit hebt meegenomen? Neem nooit wat mee
Wat is het leukste dat je in het buitenland hebt meegemaakt? Walvishaai
Wat is het ergste dat je in het buitenland hebt meegemaakt? Diarree
Mijn favoriete luchtvaartmaatschappij is… die mij daar brengt waar ik wil op het tijdstip dat ik daar wil zijn.
Mijn favoriete luchthaven is… Die bestaat niet.
Mijn favoriete land is… de zee
Mijn favoriete stad is… het koraalrif
Mijn favoriete reisorganisatie is…nog nooit gereis met een reisorganisatie
Wat zijn je hobby’s? Duiken, motorrijden en fietsen, niet perse in die volgorde
Wat wil je verder nog kwijt? Dat ik vaker op reis wil, ik heb nog veel te zien en te doen op deze aarde, maar te weinig tijd
sphyrnidus is een verbastering van sphyrnidae, de familie der hamerhaaien
Hoi Hans,
Welkom op wereldwijzer,
Ben je ooit nog van plan om met de motor door de route 66 in Amerika te rijden?Dit is de map van Route 66 en een link met allemaal foto’s. www.historic66.com/
Nou er zijn wel vele mooie duikplaatsen in Costa Rica,vooral in de Papagayo golf.
De ca. 25 duikstekken liggen op 10-40 minuten varen en een enkele keer iets meer dan een uur zoals voor de spectaculaire Catalina Islands, waarvoor de beste maanden november t/m maart zijn. U ziet onderweg al vaak dolfijnen langs de boot zwemmen en bij de Catalinas zelf manta rays, white tip haaien, schildpadden, amberjacks, adelaarsroggen en nog veel meer. De stek Bat Islands ligt op 2 uur varen en daar ziet u de indrukwekkende bull sharks, roggen, en andere grote vissen als pompano, spade fish, horse-eye jacks.
U duikt op vulkanische rotsformaties en rots pinnacles. Er is weinig hard koraal, en een beetje zwart koraal, zacht en cup koraal die spectaculair zijn bij nachtduiken. Daarentegen wordt u verwend door het andere marine leven zoals grote scholen snappers, grunts, forgfish, zeepaardjes, harlekijn garnalen, murenes, angelifish, manta’s, adelaarsroggen, verpleegsterhaaien, walvishaaien en meer.(zie foto)
Dank voor je info. Ik heb er al 12.500 km opzitten in de USA op de motor. Met name aan de oostkust. Ik ben met een paar Amerikaanse vrienden van Tallahassee in Florida naar het noorden van Nova Scotia gereden en vervolgens via een andere route weer terug, door de Blue Ridge Mountains, Shannandoah Valley (11 staten gedaan) Bij een tweede reis vanuit Chicago (leuk op de motor in de vrijdagmiddagspits) de Grote meren deels in de rondte gereden.
De rest heb ik allemaal met de auto gedaan, inclusief Canada. Mijn ouders hebben er gewoond gedurende 18 jaar. Dus inderdaad deze route: Vliegen naar Denver en dan naar Santa Fe, Flagstaff, LA, Frisco en dan naar het noorden tot Vancouver en vervolgens weer landinwaarts naar Calgary deed ik al eens.
Over een paar jaar ga ik de Rockie’s nog eens doen en Colorado en voorts naar Canada en Alaska, waar mijn hele familie woont (stuk of 40)
Ja die duiken zijn ook niet onaardig, ik heb daar nog nooit gedoken. Maar wie weet?
Jij ook succes!