Encantada...

Fervent globetrotter en sinds enkele maanden - na beperkte hoeveelheden bloed, zweet en tranen - mn 2de roze papiertje gehaald! Naked bike: Suzuki 650 inmiddels pronkend in mn garage…klaar om de wijde wereld in te trekken.

Al redelijk wat gereisd: van een paar weekjes Europa met tent, tot een jaar lang vrijheid / blijheid in Azie / Australlie en Nieuw Zeeland. Mij nietig gevoeld in de leegte van Australie, waar 29000k asfalt, de meest prachtige vergezichten en de meest vreemde (and deadly, aldus Bill Bryson) Ozzie animals zijn gepasseerd. De dramatische natuur van Nieuw Zeeland op mogen snuiven: met icepicks de lopende gletsjers tot aan de vulkanische landschappen van Frodo’s Mount Doom ‘getrotseerd’. En tot slot vaak de diepte ingeweest op zoek naar de kleinste en grootste wezens in dat enorme zwembad dat de aarde rijk is. Er zit dus redelijk wat avontuur en actie in mijn lijf, maar altijd in goed overleg met ontspannen en relaxte hersenpan: liever 1 land goed, dan 10 gehaast.

Qua sporten een enthousiast hardloper, skiërer en snowboarder, maar kan ook vreselijk genieten van een marathon Dexter of The Wire in het weekend. 32jaar en wonend in Amsterdam.

Musicwise loop ik behoorlijk wat festivals af in de zomer, maar ook erg leuk om in het buitenland wat nieuws te proberen, inmiddels o.a. Sonar (Barcelona), Nature One en SonneMondSterne (Duitsland) in mijn paspoort bij kunnen schrijven.

Landen die hoog op mn lijstje staan: Marokko, Slovenie, Tsjechie, Turkije (Istanbul), misschien IJsland, Scandinacie, etc. Means: bike ofcourse! On a shoe-string is wel een beetje een vereiste, want er staat al een reis naar Zuid-Amerika (Peru / Bolivia) op de planning voor in het najaar.

Hallo Motorchica, welkom op Wereldwijzer!

Na jouw verhaal krijg je al zin om op jouw manier van de wereld te genieten. Je hebt al veel gezien en je wilt nog veel zien. Logisch, want de wereld is groot en je neemt er je tijd voor. Voor de eerstkomende reis kun je eens kijken op het Zuid-Amerika Forum. Daar kun je je vragen stellen en ervaringen lezen van anderen. Veel plezier tijdens al je reizen.

Groetjes, Leontien