Even voorstellen, ik ben katrien....

Ik ben Katrien, 43j, getrouwd en mama van Zoë (11j) en Mathias (23j). Wonende te Oostende in :belgium: .
Vertoef hier eigenlijk al enige tijd maar stelde me nog nooit echt voor.

Ik droomde al van kinds af aan om de wereld te verkennen, had het echter nooit voor mogelijk gehouden omdat ik wist hoe duur reizen kon zijn en ik uiteindlijk uit een gezin komt die het financieël niet te breed had, tot internet heel populair werd en er zo een mogelijkheid ontstond om met de ervaring van andere reizigers en een kleiner budget mijn droom alsnog te verwezelijken.
Iedere reis is een levenservaring vol met magische en leerrijke fantastische belevenissen. Ze zitten in mijn geheugen opgeslagen, niets is kostbaarder dan deze herinneringen.

• Welke landen heb je al bezocht? :wereld:

Zwitserland - Roemenië - Frankrijk - Spanje - Engeland - Tunesië - Nederland - Italië - Turkije - Jordanië - Egypte - Sweden -India - Nepal -Thailand - Indonesia - Bali (Indonesia) - IJsland - Mexico

en volgend jaar naar Mozambique :wink:

• Welke landen staan bovenaan je lijstje om nog te bezoeken?

ik zou dolgraag eens door Nieuw zeeland trekken, helaas heb je daar veel tijd voor nodig en om te trekken een goede gezondheid.

• Naar welk land wil je nooit meer?

Toen ik klein was wou ik altijd al de pyramiden zien, ik had er zo’n fantasiebeeld van, toen ik ze uiteindlijk zag was ik redelijk teleurgesteld. Ook Tunesië vond ik een land waar men als vrouw heel onvriendelijk werd ontvangen. Zou ik nooit meer naar terug gaan.

• Wat is het vreemdste souvenir dat je ooit hebt meegenomen?

Een kikker in hout uit Thailand, er bestaan van die kleine modelletjes waar je met een bijhorend stokje over de rug wrijft en zo het geluid van een kikker nabootst, wij vonden zo’n groot model 60 cmL op 45cmBr , heel zwaar maar een prachtig stuk, lag vol stof ergens verloren in een hoek in een Thais winkeltje. Het zit er dik in dat we uiteindelijk teveel betaalden, aangezien de hele familie zo blij was met de verkoop, bij ons staat ie nu tussen de grasplanten in de tuin. En iedere blik op de kikker brengt alles weer terug.

• Wat is het leukste dat je in het buitenland hebt meegemaakt?
    Zoveel, maar waar ik echt van heb genoten is ons verblijf op Flores, op een klein eilandje genaamd Kanawa Island, met zo’n +/- 15 hutjes , zeer primitief maar echt zalig, ik kwam er helemaal tot rust ( foto’s te zien op mijn profiel ) .

• Wat is het ergste dat je in het buitenland hebt meegemaakt?

De arrogantie tegenover vrouwen in Tunesië

• Mijn favoriete luchtvaartmaatschappij is…Turkisch Airline, het eten is er echt van een culinair klasse.

• Mijn favoriete land is…Nepal

• Mijn favoriete stad is…Barcelona

• Mijn favoriete reisorganisatie is…heb ik niet, we doen alles zelf :wink:

• Wat zijn je hobby’s?

Lezen, reizen uiteraard, muziek , tuinieren ,fotografie en genieten van alles wat eenvoudig lijkt, genieten van dit leven.

• Wat wil je verder nog kwijt?

Mensen wijzen ons er soms op dat reizen duur is, maar uiteindelijk maak je die zo duur als je zelf wilt. Ik bespaar op andere dingen, ik hoef die luxe niet, enkel het minimum om de reis aangenaam te maken.

Soms moet je gewoon durven, een berekende stap zetten, alles is uiteindelijk een ervaring ook de fouten :wink:

Hoi Katrien,welkom op wereldwijzer!
Heb je ook dikwijls last van de dagtoeristen die je mooie stad bezoeken?
Als ik je berichtje lees,heb je al aardig wat landen bezocht in het verleden,hoe waren je ervaringen met Thailand?
Ik,vraag je dat omdat dit mijn favoerite vakantieland is (al zo’n 33 jaar)
Nou ik weet niet ofdat je van duiken houd Katrien?
Mozambique is een ideale duikbestemming, de uitgestrekte kustlijn biedt zeer veel mogelijkheden. Populaire duikstekken zijn Barra (Barra Reef, Mata Reef), Morungulo, Vilanculos en Ponta d’Ouro.
Duik je niet, maar wil je toch iets van de onderwaterwereld zien?
Er worden in Barra, Tofo, Zavora en Vilanculos dagelijks ocean safari’s gehouden. De boot waarmee je de zee verkent heeft een hoge stoel aan de achterkant waar de wildlife spotter perfect uitzicht heeft op de zee. Als er een walvishaai, manta of een groep dolfijnen is gespot, maken de snorkelaars zich klaar om met de reuzachtige walvishaaien te snorkelen. Van juni tot oktober is er een migratie van bultrugwalvissen langs Mozambique. Wil je deze joekels spotten?
Plan je trip dan in deze periode zou ik zeggen Katrien!
Succ6 nog met de voorpret !
groet,georgessiam.

1 like

Hallo Georgessiam,

Ik woon aan de rand van Oostende en in de zomerperiode probeer ik de binnenstad zoveel mogelijk te mijden. Al moet ik zeggen dat er tergelijkertijd hele leuke muziekevenmenten zijn ( Gratis), maar toch voor mij to crowdy :wink:

Thailand bezochten we 2x, de eerste keer was in '99 en was toen ook met een reisoperator. We hadden zo’n hekel aan dat gedoe met tijd, hop hop hop in de bus naar het volgende, dat we nadien beslisten om het eens zelf te proberen. De 2de keer was vorig jaar in de zomer (bouwverlof) . Hadden heel uitzonderlijk maar een paar keer regen gehad, toen bezochten we niet het klassieke Chang Mai maar gingen richting Kanchanaburi, hua hin, Ko Tao, Krabi en terug. Was een super vakantie. We waren met z’n drietjes, de dochter van 11j was ook mee en we zijn alle drie liefhebbers van de onderwaterwereld, dus duiken was een must. Dit jaar zijn we heel uitzonderlijk naar IJsland geweest, was er echt prachtig maar we misten toch een beetje de zon en de zee vandaar onze keuze voor Mozambique volgend jaar , wil dolgraag de walvishaai zien :wink:

alvast bedankt voor de tips van de locaties , pas terug van Ijsland maar al gretig weer bezig om alle informatie op te zoeken voor Mozambique, tickets zijn al geboekt, nu volgt het verdere speurwerk.

alle tips zijn uiteraard welkom :slight_smile:

groetjes,
Katrien

Nou wel spijtig dat je niet Chiangmai bezocht hebt Katrien,je weet niet wat je gemist hebt. :slight_smile:
Ik was onlangs in Oostende,heb nog een boete gekregen (250 euro) omdat ik de meeuwen daar aan het voederen was (ocharme maar 1broodkorst)zal ik zeker niet meer doen in de toekomst.
Wat betreft Mozambique zoveel mogelijk informatie opslagen Katrien(reisboeken uit de bibliotheek,reissites zoals wwz raadplegen)
In iedergeval wens ik je nog een prachtige vakantie toe,en laat ons iets weten hoe je reis was verlopen.
groetjes uit het noorden van Antwerpen.
georges.:dag:

Georgessiam,
Changmai deed ik eerder tijdens de georganisserde reis, de eerste keer dat we gingen :wink:

Tja de meeuwen worden ook een echte plaag in Oostende, kwam onlangs op het nieuws, ze pikken zo je frieten uit je handen terwijl je aan het eten bent . Niet leuk dus :wink:

groetjes,

Katrien