Ik ben Ineke en zojuist terug uit Turkye, Kusadasi. Ik heb daar veel zwerfhonden gezien maar eentje sprong eruit en die heb ik Fluffie genoemd.
Ik wil haar naar Nederland halen maar ik heb hier geen ervaring mee. Wie kan mij op weg helpen?
Hallo Ineke, welkom op Wereldwijzer!
Ik kan me voorstellen dat een hond je zo raakt dat je hem mee wilt nemen naar huis. Heb je al gekeken op het Turkije Forum? Je zou daar eens rond kunnen kijken of je vraag stellen. Veel succes met het halen van Fluffie.
Groetjes, Leontien
Hoi Leontien,
Bedankt voor je reactie.
Ik ben in contact gekomen met SOS straathonden, zij zijn sinds 7 jaar bezig in Antalya de zwerfhonden te helpen. Ik heb een mail gekregen dat zij willen helpen Fluffie naar Nederland te laten komen. Ik wacht nu de verdere ontwikkelingen nu af. Ik hoop dat het gaat lukken.
Groetjes Ineke
Succes hiermee.
Het is erg moeilijk om zwerfhonden naar Nederland te halen als particulier.
Dan had je het beste daar de nodige ‘acties’ moeten ondernemen en Fluffy gelijk op de terugweg mee kunnen/moeten nemen. Nu heb je gelukkig contact met SOS. Ik duim mee…
Hoi Beppie,
Bedankt voor je reactie. Ik heb momenteel even heel veel duimen nodig, Ze wilden haar vanochtend gaan halen, gisteravond is iemand nog bij het bosje gaan kijken en zagen haar niet. Nu is het transport afgeblazen. Ik duim dat ze haar vandaag wel zien, dan kan ze naar het opvangcentrum van SOS straathonden in Antalya. Daar zal ze met open armen worden opgewacht.
Had ik het maar geweten van de opvangcentrum,toen ikzelf nog in Kusadasi was, dan had ik zelf een auto gehuurd en haar daar naar toe gebracht. Dan kon ze heel snel naar nederland komen. Zij krijgt daar alle benodigde injecties en documenten voor transport naar nederland.
Groetjes Ineke
In Antalya zit ze erg goed!!! Een bekende van mij komt daar regelmatig, ook om de honden eventueel richting Nederland te halen. Ik ga duimen
(zij is van Wereldpootjes)
Hoi Beppie1,
Fijn dat je wilt duimen. Ik hou steeds mijn mail in de gaten. Het is zo fustrerend niets te kunnen en zo veel willen doen. Ik hoop dat alles in orde komt. Je bent nu afhankelijk van anderen en kan zelf niets meer doen. Groetjes
Hoi ik ben een groot hondenliefhebster maar is het niet beter om organisaties te steunen in plaats van hondjes naar Nederland te halen. Door de crises zitten in Nederland ook de asiels vol.
Ik snap helemaal wat je voelt hoor ik ben namelijk ook zo iemand die alle honden katten mee zou willen nemen. Maar naar mijn mening kun je beter steunen en alle honden een kans geven.
Hallo Chivas, stichting sosstraathonden heeft als “uitzondering” zich ingezet om Fluffie naar nederland te transporteren om de legale manier. Als je op hun site kijkt zie je wat ze allemaal. Zij worden door mij financieel ondesteund om hun goede werk te kunnen blijven voortzetten. Zowel voor het goede werk dat zij verrichten alswel voor Fluffie.
Chivas: Als geen ander ben ik het met je eens, maar soms woont ‘jouw’ hond niet in de asiels maar in het buitenland…
Die discussie is al te vaak gevoerd, en niet de issue op dit moment. Fluffy wil Fluffy hebben, en die woont in Turkije…
Al nieuws??
Hoi Beppy, een zekere heer Ibor zou haar gaan halen toen iemand anders aanbood haar te gaan brengen, dus Ibor werd afgezegd. Van de andere persoon hoor ik niets meer, er zou ook met ibor nog een hondje meegaan (wist ik niet), nu gaat ook ibor niet meer. Vandaag gaat een mevrouw kijken of Fluffie er is en gaat ze mee naar een opvang en blijft ze daar tot july en wordt dan opgehaald. Dus hopelijk gaat dit wel goed. Jammer dat je, zoals nu weer blijkt, niet van sommige mensen opaan kan. Dus weer onzekerheid en afwachten. Fustrerend want je kan zelf niets doen.
Hoera, goed bericht. Fluffie is gevonden, ze was niet meer op de plaats waar ikhaar gevonden heb, ze was aan de wandel gegaan. Een richting uit die ik vele malen heb gelopen. Er waren inmiddels mensen die haar regelmatig eten gaven, dus honger heeft ze niet gehad. Er was vorige week donderdag nog iemand ingeschakeld door SOS straathonden en deze dame is gaan posten maar dat heeft geen resultaat gehad. Wel een vriend van haar, die haar bij het hotel afzette en door ging naar de sportschool. In dat straatje liep de kleine dame en ze meegenomen en wordt schandelijk verwend door de vindster.
Volgende week, na haar sterilisatie gaat ze naar Antalya waar ze de benodigde tests, chip en injecties krijgt. Dan is het 3 maanden wachten en kan ik haar gaan halen. >>> Geduld is niet mij sterkste kant maar blijven oefenen en oefenen. nb. De naam Fluffie is veranderd in Kyta (spreek uit: Kieta).
Gefeliciteerd!!!
Nu aftellen, maar ze is er in heel goede handen!!!
Dank je wel, Beppie. Ja het aftellen is nu echt begonnen en ze is zeker in goede handen.