Even voorstellen :D

Dag allemaal,

Ik ben net nieuw hier op de site, dus ik zou mij even voorstellen!

Mijn naam is Soraya, ik ben 21 jaar oud en woon in Hilversum.

Ik studeer op dit moment voor pedagogisch werker Jeugdzorg. Ik zit in mijn tweede jaar en de opleiding duurt 3 jaar.
Ik loop al een tijdje stage op gezinsvervangend tehuis voor kinderen met psychische problemen, gedragsstoornissen, etc. Ik vind dit werk zeer leuk om te doen, vooral omdat ik veel verantwoordelijkheid krijg en kinderen kan helpen in hun ontwikkeling.

Ik wil hierna nog graag doorstuderen, welke richting ik precies op wil moet ik nog even kijken, maar deze kinderen hebben mijn hart gestolen, om eerlijk te zijn!

Naast mijn school en stage, werk ik als oppas. Dit vind ik ook erg leuk om te doen, heerlijk om in de weer te zijn met de kinderen.
Af en toe doe ik ook promotiewerk voor clubs in Amsterdam.

Verder hou ik erg van reizen! Ik ben in Turkije, Spanje, Canarische eilanden, Egypte, Portugal, Griekenland, Duitsland en Frankrijk geweest.

Ik vind dit de wat “standaard” landen en ik droom ervan om naar Brazillie, Dominicaanse Republiek, Suriname, Cuba, Jamaica, Curacao, Aruba, Bonaire en Mexico te gaan.
Dit zijn nogal wat landen, maar dromen mag! haha

Ik wil deze zomer naar Curacao. Ik zou er graag een paar weken willen werken en twee weken vakantie. Het liefst zou ik natuurlijk werk willen doen, wat aansluit bij mijn opleiding.

Als je tips hebt, hoor ik het graag! Of ga jij misschien ook naar Curacao deze zomer?

Liefs

Hoi Soraya,

Ik wil je van harte welkom heten op het forum.
En het werk waar je voor studeert is echt heel erg belangrijk, zelf heb ik ook een bepaalde stoornis en word ik nu echt goed geholpen door mensen die dit soort werk doen, alle respect voor jullie want het is zwaar werk.

Als je naar Curaçao gaat raad ik je aan deze forum gedeeltes te bekijken en daar te posten.

http://www.wereldwijzer.nl/forum/curacao-forum

http://www.wereldwijzer.nl/forum/studie-en-stage-in-het-buitenland-forum

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=1485

http://www.wereldwijzer.nl/forum/wonen-en-werken-in-het-buitenland-forum

Veel plezier en succes!

Groetjes Ralf

1 like

Hallo Soraya, welkom op Wereldwijzer!

Inderdaad doe je goed werk en dan is het ook heerlijk om te genieten van je reizen. Ralf heeft je de goede links gegeven waar je een kijkje kan nemen. Veel plezier met de voorbereidingen en met je reizen.

Groetjes, Leontien

Hoi Ralf,

Wat fijn om te horen dat je zelf nu goed word geholpen!
En bedankt voor alle links, ik ga ze straks even rustig bekijken!

Veel liefs,

Soraya

1 like

He Soraya,

Geen dank hoor, ja het is fijn dat ook al ben ik al enkele jaren volwassen dat ik eindelijk echt goede hulp heb die ik nodig heb op bepaalde vlakken en zo beter kan functioneren in de samenleving.
Mocht je nog vragen hebben omtrent je aankomende vakantie of iets anders dan zal ik proberen je te helpen.

Liefs terug!

Ralf

Hoi Leontien,

Bedankt voor het welkom heten en ik hoop dat alles ook gaat lukken!

Liefs,

Soraya

Hoi Ralf,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij verschillende instanties inderdaad zie dat ze de plank mis slaan! Dus ik ben erg blij dat je goede hulp krijgt!

Ik heb nog gigantisch veel vragen, want ik wil super graag, maar geen idee hoe ik het allemaal moet regelen haha bijvoorbeeld: waar kan ik het beste wonen? Ik heb nog geen rijbewijs, dus ben nog best afhankelijk van het OV natuurlijk.

Groetjes!

1 like

Daar heb je gelijk in,ik ben vanaf me puberteit al bezig geweest om de echte hulp te krijgen die ik nodig heb maar het systeem werkt helaas veel mensen zoals mij ook erg tegen zeker nu met deze regering is het helemaal een ramp maar ja.
Bezuinigingen op de zorg jaar naar jaar naar jaart en wel verwachten dat ze minstens zo goed functioneren of beter kan natuurlijk niet… dat is een sprookje waar helaas sommige politici in geloven, en hierdoor komen mensen als mij niet snel bij de juiste hulp terecht want eerst ga je door het hele systeem heen maar ik draaf beetje door sorry! het zit me gewoon erg diep dat dit gebeurd en bij duizenden gebeurd en onze regering maar blijft bezuinigen op de zorg en van mensen als jou verwachten top kwaliteit te leveren met minder mogelijkheden meet kantoor werk en minder tijd voor de mensen zelf…:mad:

Omtrent je vraag waar je het beste heen kan tja moeilijke vraag ik kan er helaas zo 123 geen antwoord op geven maar ik denk dat ze op de andere fora gedeeltes je wel kunnen en gaan helpen!
En wellicht de ambassade dat die je ook kan helpen?